سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مهر ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۰ ق.ظ چاپ مطلب
در ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا؛

مستند «نغمه‌های حسینی» آماده نمایش شد

naghme-hoseini

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، فیلم مستند «نغمه‌های حسینی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماده نمایش عمومی شد.

همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهداء(ع)، فیلم مستند «نغمه‌های حسینی» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی آماده نمایش عمومی شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، این فیلم مستند ۲۰ دقیقه‌ای به کارگردانی «سعیدسلمان روغنی»، روند نوحه‏سازی در هیات‌های مذهبی شهر یزد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

به گفته کارگردان، هر سال اعضای امنای هیات‌های عزاداری با یک شاعر و آهنگساز مشورت می‌کنند و طبق نظرات آنها، ابتدا آهنگساز ملودی را می‌سازد و سپس شاعر با توجه به حال و هوای موسیقی، روی ملودی شعر می‌نویسد و در نهایت این قطعه‌ی مذهبی تنظیم و پخش می‌شود.

روغنی پیرامون تولید مستند «نغمه‌های حسینی» می‌گوید: «تصویربرداری این مستند از سال ۹۱ آغاز شد و سه سال به طول انجامید تا آماده نمایش شود، زیرا زمان اندکی برای ضبط اجرای این نوحه‌ها وجود داشت؛ ضمن اینکه بازسازی فضای هیات و هماهنگی با افراد مسئول نیز کار مشکلی بود.»

این مستندساز خاطرنشان کرد: «تصویربرداری سکانس پایانی «نغمه‌های حسینی» با ۴ دوربین در حسینیه بزرگ خیرآباد یزد و بسیار با شکوه صورت گرفت.»

گفتنی است که عوامل تولید مستند «نغمه‌های حسینی» عبارتند از: تهیه‌کننده، کارگردان و تدوینگر: سعیدسلمان روغنی/ تصویربرداران: محمد مجلل، احسان دادرس، جاوید مهرریزی‌زاده، محمدجواد دهقان/ صدابردار: طاهر پیشوایی/ مدیر تولید: مسعود یزدی/ تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>