سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ آبان ۱۳۹۴ در ۴:۱۹ ب.ظ چاپ مطلب
امام‌جمعه صباشهر شهریار ؛

اصلاح فرهنگ و هنر غلط، باید همراه با جایگزینی ایده درست باشد/ جشنواره عمار، فرصت خوبی برای جلوگیری از تبلیغ ضد فرهنگ‌هاست

movahedi-nia

امام‌جمعه صباشهر شهریار گفت: امر به معروف و نهی از منکر، باید همراه یکدیگر باشند. نهی از فرهنگ غلط، بدون دادن ایده درست در جامعه، امکان‌پذیر نیست و موجب نارضایتی می‌شود.

امام‌جمعه صباشهر شهریار گفت: امر به معروف و نهی از منکر، باید همراه یکدیگر باشند. نهی از فرهنگ غلط، بدون دادن ایده درست در جامعه، امکان‌پذیر نیست و موجب نارضایتی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی موحدی‌نیا در گفتگو با سوره سینما اظهار داشت: زبان سینما، هنر است و هنر فیلم، بهترین، گویاترین، رساترین و جذاب‌ترین وسیله برای انتقال مفاهیم است که به‌راحتی بیشترین مخاطب را جذب خود می‌کند، اما متأسفانه، وضعیت سینما و فرهنگ کشور ما، مطلوب نیست و نیازمند تحولات بنیادی است.

امام جمعه صباشهر شهریار، اصلاح و تغییر بنیادین در حوزه سینمایی کشور را وظیفه دستگاههای فرهنگی ذکر و اظهار داشت: خوارک دادن و داشتن دغدغه فرهنگی، از وظایف دستگاههای فرهنگی است و باید برنامه ریزی‌های مختلف هنری، برای ترویج و تحقق اهداف فرهنگی کشور، صورت دهند.

وی اضافه کرد: هنری باید ترویج پیدا کندکه تعهد‌آور و دارای محتوای دینی باشد، اما متأسفانه، سینما و هنر ما، غرب‌زده است و چه بسا، برخی اوقات به‌جای حرکت درست، بد آموزی دارد.

موحدی‌نیا، با بیان این‌که حوزه‌های مختلف فرهنگی، در سازمان‌ها و دستگاه‌ها دارای مشکل اساسی است، بیان کرد: بی‌توجهی به فرهنگ، باعث شده است تا کارها، مورد تأیید مراجع و اصحاب فرهنگ نباشد.

امام جمعه صباشهر، جایگزین کردن ایده‌های درست فرهنگی به جای الگوهای غلط غربی را ضروری عنوان و بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر، باید همراه یکدیگر باشند. نهی از فرهنگ غلط، بدون دادن ایده درست در جامعه، امکان‌پذیر نیست و موجب نارضایتی می‌شود.

وی در همین باره، با اشاره به آیات الهی قرآن، در خصوص اصلاح جامعه، گفت: در قرآن نیز، اول، حلال، اعلام می‌شود، بعد راه غلط و حرام نشان داده می‌شود، اگر مقابله یک طرفه باشد، باعث بدتر شدن مسئله می‌شود.

حجت الااسلام موحدی‌نیا، رفتارهای اجتماعی را ناشی از نیاز طبیعی و نفس آدمی ذکر و خاطرنشان کرد: باید قبل از نهی منکر، با امر به معروف، استعداهای جامعه را به سمت تعالی و رشد، سوق داد.

وی در ادامه سخنانش، اظهار داشت: جشنواره عمار، فرصت خوبی در جهت نشان دادن سوژه‌های مناسب فرهنگی است تا از تبلیغ ضد فرهنگ‌ها جلوگیری شود.

موحدی‌نیا، با اشاره به ضرورت بکارگیری ظرفیت‌های صباشهر، در جهت توجه به کارهای هنری، اظهار کرد: بهره‌گیری از ظرفیت طلبه‌های بومی منطقه، برای توجه به سوژه‌های نماز جمعه و ارائه آن‌ها در جشنواره عمار نیز، می‌تواند در بکارگیری درست هنر، مفید باشد.

وی با اشاره به ضرورت حضور مداوم رسانه‌های انقلابی در عرصه‌های تبلیغ و نشان دادن فرهنگ کشور، بیان کرد: از طریق هنر فیلم و مستند، می‌توان، کارهای زیادی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و عفاف و حجاب، صورت داد، چرا که زبان هنر با روش غیرمستقیم، ماندگاری و تأثیر بیشتری دارد.

وی در پایان، تشکیل جلسات مشترک فعالان فرهنگی با نهادهایی همچون بسیج را پیش‌زمینه هم‌افزایی فرهنگی عنوان و تصریح کرد: با وجود محروم بودن این شهر، ظرفیت مناسب فرهنگی به خصوص در زمینه دانشگاهی وجود دارد و همواره، شاهد استقبال خوب مردم و مسئولین، از کارهای هنری بودیم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>