سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۱ در ۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب
جهان بیگلری:

بحث فروش تولیدات سینمایی حوزه هنری به تلویزیون جدی است

biglari

مدیر عامل سازمان سینمایی سوره با اشاره به علاقمندی به حضور تولیدات سینمایی مراکز استانی گفت: بحث فروش تولیدات حوزه هنری با شبکه‌های اول و مستند بسیار جدی است.

  سمینار فصلی مدیران مراکز استانی حوزه هنری امروز شنبه ۱۹ اسفندماه برگزار شد.

سوره سینما- پایگاه خبری حوزه هنری نوشت: سهیل جهان بیگلری در ابتدای سخنان خود گفت: با توجه به اینکه فضای سال ۱۳۹۱ سال سخت و پر تنشی بود اما حوزه هنری بسیار عملکرد خوبی از خود نشان داد و من از همکاران و دوستان خود که با ما همکاری داشتند سپاس گذاری می نمایم.جهان بیگلری ادامه دارد: بحث کنترل تولید در زمینه اکران بعضی فیلم های سینمایی به لحاظ اجرایی از اوایل سال ۹۱ آغاز شد و حوزه هنری با توجه به جایگاهی که در سینما و هنر دارد، باید از نقطه ای از خود عملکرد نشان می داد. درزمینه محتوا و مضمون، در سینما مسیری نزولی طی شد و از وظایف حوزه هنری بود که این مسائل را گوشزد و کنترل نماید و کسانی که در تولید و توزیع نقش دارند، توجه نمایند که نمی توانند وارد بعضی موضوعات شوند.وی افزود: به دنبال این تصمیم حوزه هنری مبنی بر اکران نکردن تعدادی از فیلم ها، حوزه به لحاظ اجرایی از سوی وزارت ارشاد در تنگناهایی قرار گرفت، اما دربرگزاری جشنواره رویش و در اکران فیلم “یه حبه قند” دیدیم که بسیار موفق عمل کرد.

جهان بیگلری با اشاره به حضور حوزه هنری در بخش سینمایی در صحنه های بین المللی اضافه کرد: فیلم های کوتاه ساخته شده درحوزه های هنری مراکز استانی در چندین جشنواره بین المللی شرکت داشتند و از علائق مرکز سینمایی حضور تولیدات استانی در تمام صحنه هاست. این مسئول فرهنگی معتقد است با تمام مشکلات در تولید، توزیع و پخش هم جایگاه و هم مضمون در آثار بایستی حفظ شود.

مدیرعامل سازمان سینمایی در ادامه سخنانش به ارائه پیشنهاد به مراکز استانی پرداخت و افزود: کارگردان های فیلم کوتاه تشویق به تولید فیلم بلند نشوند زیرا تجربه نشان داده این افراد بعد از فیلم دوم خود مسیر نزولی را طی می کنند.وی با بیان اینکه می خواهیم بر اساس اهداف حوزه هنری  فیلم بلند یا سریال تولید نماییم، گفت: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و خانواده از شعارهای اصلی حوزه هنری هستند که با این مضامین شاهد تولیدات خوبی در استانها نبودیم. در اکران نوروزی و در پخش فیلم های سینمایی امسال اگر همبستگی میان همکاران استانی نباشد، دچار مشکل خواهیم شد. ما می خواهیم اکران فیلم ها همراه با فروش بالا باشد و این توجه ویژه همکاران استانی را می طلبد.