سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۳۹۴ در ۱۱:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

«وحید چاووش» بازهم برای پیاده روی اربعین مستند می‌سازد

vahid-chavosh1

مستندساز جوان کشورمان با بیان اینکه در رابطه با پیاده روی اربعین حسینی هر زائر یک سوژه مستند است اظهار داشت: هرچند که من پیش از این فیلم های مستندی در رابطه با این پیاده روی ساخته بودم اما معتقدم که این رویداد آنقدر از پتانسیل بالایی برخوردار است که می توان فیلم های متعددی را در رابطه با آن ساخت.

به گزارش سوره سینما، وحید چاووش مستندساز مطرح سینما و تلویزیون که تاکنون آثار زیادی از وی در شبکه های مختلف سیما نمایش داده شده است گفت: در حال حاضر ۴ روز است که از عراق به ایران بازگشته ام و مستند جدیدی را درباره پیاده روی اربعین حسینی ساختم که از اوایل هفته آینده مراحل تدوین آن آغاز خواهد شد.

کارگردان فیلم مستند «یادداشت های یک پیاده» افزود: تهیه کنندگی و کارگردانی این مستند را که هنوز عنوانی برایش انتخاب نکرده ام بر عهده خودم بوده و احتمالاً ظرف یک ماه و نیم آینده این فیلم آماده نمایش خواهد شد که آن را برای پخش به سازمان صدا و سیما ارائه خواهم کرد.

وی سپس با بیان اینکه در رابطه با پیاده روی اربعین حسینی هر زائر یک سوژه مستند است اظهار داشت: هرچند که من پیش از این فیلم های مستندی در رابطه با این پیاده روی ساخته بودم اما معتقدم که این رویداد آنقدر از پتانسیل بالایی برخوردار است که می توان فیلم های متعددی را در رابطه با آن ساخت و از این رو این سوژه هیچ گاه کهنه نخواهد شد.

چاووش ادامه داد: این روزها ۳ طرح دیگر را نیز آماده ساخت دارم که یکی از آن ها در رابطه با حرم امام رضا (ع) است و امیدوارم شرایط تولید این مستند که زمان آن احتمالاً بین ۷۰ تا ۸۰ دقیقه خواهد بود هرچه سریعتر فراهم شود؛ همچنین در رابطه با مسأله جنگ در کشور عراق نیز طرح دیگری را آماده ساخت دارم که هنوز شرایط تولید آن فراهم نشده است.

این مستندساز سپس از تولید مستندی در رابطه با قاچاق کالا از کشور خبر داد و گفت: تهیه کنندگی این مستند بر عهده من است و یکی از مستندسازان خوش آتیه سینما نیز کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت.

کارگردان مستند «حاشیه ای کوتاه از یک متن بلند» در بخش دیگری از این گفتگو ضمن انتقاد از عملکرد مسئولان برگزاری جشنواره فیلم سینماحققیت گفت: به دلیل برخوردهای جناحی و سلیقه ای جشنواره سینماحقیقت ترجیح دادم آثارم در این جشنواره نمایش داده نشود؛ من پیش از این ۳ عنوان فیلمم را برای حضور در این دوره از جشنواره ارسال کرده بودم اما متوجه شدم جشنواره سینماحقیقت امسال به صورت «کیلویی» برگزار می شود و به همین علت از حضور فیلم هایم مأیوس شده و درخواست کردم تا آثارم حتی در بخش های جنبی و یا بخش ویژه شهید آوینی نیز به نمایش درنیاید.

وی ادامه داد: هنوز و در آستانه برگزاری این دوره از جشنواره اسامی هیأت انتخاب مشخص نشده است و این نشان از آن دارد که مسئولان خود جرأت ندارند تا به دلیل انتخاب های غلط شان نامی از مسئولان انتخاب کننده آثار به میان بیاورند؛ من دیگر مانند گذشته به جشنواره سینماحقیقت اصلاً فکر نمی کنم و ترجیح می دهم آثارم را در جایی خارج از جشنواره ها برای مخاطبان عام به نمایش بگذارم.

گفتنی است؛ وحید چاووش ساخت مستندهایی همچون «سقف آسمان» «خاطرات ابری نیست»، «حاشیه ای کوتاه از یک متن»، «قصه های ناخوانده»، «مادر» را در کارنامه فیلمسازی خود به ثبت رسانده است.

منیع: سینماپرس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>