سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ دی ۱۳۹۴ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

جدیدترین عکس‌های فیلم سینمایی «دختر» رضا میرکریمی

dokhtar1

رضا میرکریمی که معمولاً حضور موفقی در جشنواره داشته است، حالا بعد از یک سال غیبت با فیلم «دختر» به بخش سودای سیمرغ بازگشته است.

به گزارش سوره سینما ، فیلم «دختر» خیلی دیر به دفتر جشنواره رسید و نسخه اولیه ارسالی گویا تکمیل‌ نشده بود و فاقد سکانس پایانی بود. نکته جالب در مورد فیلم این بود که به گفته جلیل شعبانی، مجری طرح فیلم، تمامی بازیگران تا آخرین مرحله کار در صحنه حاضر بوده‌اند.

فیلمبرداری «دختر» به مدت یک‌ ماه در آبادان انجام گرفت و البته این لوکیشن تنها شامل سى درصد از کل سکانس‌های فیلم می‌شد و هفتاد درصد دیگر فیلم در شمال تهران انجام شد.

فرهاد اصلانی، مریلا زارعی و ماهور الوند بازیگران اصلی این فیلم هستند. این در حالی بود که در ابتدا شایعه حضور هدیه تهرانی در این فیلم به گوش می‌رسید. اتفاقی که البته رخ نداد و نهایتاً مریلا زارعی نقش اول زن این فیلم را برعهده گرفت.

میرکریمی برای سرعت بخشیدن در رساندن فیلم به هیئت انتخاب جشنواره مراحل فنی از قبیل تدوین، صداگذاری، جلوه‌های ویژه و ساخت موسیقی را همزمان با فیلمبرداری آغاز کرد. پیش‌ تولید فیلم هم طولانى شد و میرکریمی دلیل آن را بدقولی‌ های حامی فیلم عنوان و شایعات مطرح‌ شده درباره مشارکت یک بانک خصوصی در تهیه این فیلم را رد کرد.

dokhtar2

میرکریمی از زمان حضورش با فیلم “زیر نور ماه” در جشنواره فیلم فجر، هیچ‌ دوره‌ای دست‌ خالی به خانه نرفته است، اما دو فیلم آخرش در جشنواره چندان مورد اعتنا قرار نگرفتند.

هر چند که در این میان “یه حبه قند” حمایت منتقدان را در زمان اکران به همراه داشت و “امروز” هم با اینکه حضور چندان موفقی در جشنواره نداشت به‌عنوان نماینده ایران به آکادمی اسکار معرفی شد.

شنیده‌ها حاکی از آن است که “دختر” فیلمی خانوادگی است و مثل سایر آثار میرکریمی تمی اجتماعی دارد. باید دید میرکریمی می‌تواند با این فیلم دوباره به روزهای اوج خود برگردد یا نه.

dokhtar3

عوامل فیلم :

تهیه کننده و کارگردان: رضا میرکریمى
نویسنده: مهران کاشانى
مدیر فیلمبردارى: حمید خضوعى ابیانه
صدابردار: بهمن اردلان
چهره پرداز: سودابه خسروى
طراح صحنه: محسن شاه ابراهیمى
طراح لباس: منصوره یزدان جو
تدوین: میثم مویینى
موسیقى: محمدرضا علیقلى
عکاس: بهرنگ دزفولى زاده

dokhtar4

بازیگران:

فرهاد اصلانى، مریلا زارعى، ماهور الوند، شاهرخ فروتنیان.

خلاصه داستان: آقای عزیزی سرپرست بخش تعمیرات و نگهداری پالایشگاه آبادان است و برای مراسم خواستگاری دخترش آماده می‌ شود و ستاره دختر دیگرش درهمان روز قصد سفر به تهران برای شرکت در جشن خداحافظی یکی از دوستان هم‌ دانشگاهی‌اش را دارد. پدرش به دلایلی به این سفر مشکوک است و این آغاز ماجراست.

منبع : فیلم نیوز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>