سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ اسفند ۱۳۹۱ در ۹:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

رخشان: سال ۹۲ زمان حمایت از بخش خصوصی سینما باشد

reza-rakhshan

تهیه‌کننده فیلم سینمایی«ضد گلوله» دایره محدود موضوعات و نظارت شدید بر فیلمنامه‌ها را دلیل کاهش مخاطب دانست و خواستار حمایت ویژه از بخش خصوصی شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی«ضد گلوله» دایره محدود موضوعات و نظارت شدید بر فیلمنامه‌ها را دلیل رکود مخاطب و تولید نشدن آثار شاخص در سال ۹۱ دانست و خواستار حمایت ویژه از بخش خصوصی شد.

 رضا رخشان مدیر فیلمبرداری و تهیه کننده سینما درباره اهمیت رویکرد مناسب و برنامه‌ریزی شده در مدیریت سال ۹۲ به سوره سینما گفت:  تولیدات سالیانه سینما به نحوه ارائه پروانه‌های ساخت بستگی دارد. این بخش از مدیریت سینما تفکری هوشمندانه و حساب شده‌ را می‌طلبد.

وی ادامه داد: متاسفانه سینمای ما در سال‌های اخیر به واسطه مدیریت نادرست در زمینه تولید، نمایش وتوزیع دچار رکود مخاطب شده است.  آنقدر فیلم‌هایی که شبیه سینما نیستند اجازه ساخت گرفتند و کیفیت آثار پایین آمده که مانند شبکه خانگی و فیلم‌های ویدئویی مخاطب اعتمادش نسبت به اغلب فیلم‌ها کم شده است.

این تهیه‌کننده افزود: دایره محدود موضوعات و نظارت شدید بر فیلمنامه‌ها سبب شده مردم نیاز و دغدغه های خود را در آثار سینمایی نبینند و اغلب فیلم ها به لحاظ شمایل کلی در موضوع شبیه به هم باشند. از طرف دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای و سریال‌ها و فیلم‌های خارجی گوی سبقت را از ما ربوده‌ و نظر مخاطبان سینما و تلویزیون ایران را به خود جلب کرده‌اند.

وی ادامه داد: بهتر است تمرکزحمایت در سال جدید بر بخش خصوصی باشد. با جان گرفتن این بخش مطمئنا شرایط اقتصاد و کیفیت آثار بهتر خواهد شد. بخش خصوصی خودش مسئول خودش است و تلاش بیشتری برای ارتباط مناسب با مخاطب را دارد. متاسفانه هرچقدر در جذب سرمایه گذار سعی می‌کنیم با شرایط کنونی سرمایه گذاران از کار در‌ سینما پشیمان می‌شوند و بخش خصوصی سینما روز به روز ضعیف‌تر خواهد شد.

رخشان در پایان گفت: امیدوارم در سال ۹۲ با حمایت هوشمندانه از بخش خصوصی شرایط تولید برای آثار ارزشمند مهیا شود و سینماگران حرفه‌ای بتوانند با آسودگی آثار مورد علاقه خود را بسازند.