سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ اسفند ۱۳۹۱ در ۱۱:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب
مدیریت سینما در سال جدید/

علی‌اکبری: در ممیزی اعمال نظر شخصی نشود

IMAGE634080520829375000

تهیه کننده فیلم سینمایی «استرداد» رسیدن به یک آیین‌نامه مدون برای خط قرمزها و اعتماد به فیلمسازان باسابقه را، در تعیین کیفیت تولیدات سینمایی سال ۹۲ موثر دانست.

تهیه کننده فیلم سینمایی «استرداد» رسیدن به یک آیین‌نامه مدون برای خط قرمزها و اعتماد به فیلمسازان باسابقه را، در تعیین کیفیت تولیدات سینمایی سال ۹۲ موثر دانست.

محسن‌علی اکبری درباره اهمیت ارائه پروانه ساخت در وضعیت کمی و کیفی تولیدات سال ۹۲، به سوره سینما گفت: شورای پروانه ساخت باید متشکل از افراد خبره و کاربلد و کارشناس باشد، آشنایی آنها از مباحث اجتماعی و اقتصادی سینما است که تولیدات سالانه را مشخص می‌کند.

 تهیه کننده فیلم سینمایی «کتاب قانون» ادامه داد: افرادی که صاحب تئوری و اندیشه باشند می‌توانند نیاز روز سینما را درک کنند و فیلمنامه‌ها را در مسیر این نیاز هدایت کنند. در سال ۹۲ نیاز است دست فیلمسازان به لحاظ تنوع مضامین بازتر باشد.

وی ادامه داد: فیلمسازانی که خود را ثابت کرده‌اند، با اعتقاد راسخ به خواسته‌های نظام شناخت کلی به مباحث انقلاب اسلامی و خواسته‌های فیلم می سازند وخط قرمزها را خوب می‌شناسند. با اعتماد به آنها می‌توان روند تولیدات آثار سینمایی را خوشایندتر کرد.

 تهیه کننده فیلم سینمایی«همیشه پای یک زن در میان است» افزود: نحوه ورود فیلمسازان اول نسبت به سال ۹۱باید تنگ‌ترشود. با علم براینکه فیلمسازان جوان مستعدی در سال ۹۱ به سینما معرفی شدند، اما در سال جدید باید فیلمسازان باتجربه که سالها خواسته یا ناخواسته کار نکرده‌اند وارد میدان شوند.

 وی گفت: لطمه‌ای که مدیریت سینما در طی این ۳۰ سال و خورده مدون نبودن خطوط قرمز و طریقه اعمال آنها به سینما است. طبق قانون اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید آیین نامه‌ای که به صراحت خطوط قرمز را مشخص کرده باشد آماده شود تا در طی سالیا با تغییر مدیریت به صورت سلیقه‌ای اعمال نظر نشود.

این تهیه کننده ادامه داد: اگر یک بار برای همیشه خطوط قرمز مشخص شوند تزلزل و نگرانی‌ها از بین می‌رود و تکلیف فیلمسازان و مدیران سینمایی مشخص خواهد شد.

 علی اکبری درپایان گفت: امیدوارم در سال ۹۲ به نقاط قوت و نقاط ضعف سالی که گذشت آگاه باشیم و با همدلی و همفکری میان اهالی سینما و مدیریت سینما، شاهد پررونق شدن این هنر در زمینه تولید و اکران باشیم.