سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ بهمن ۱۳۹۴ در ۱۲:۵۵ ب.ظ چاپ مطلب

میرکریمی: فیلم‌های بخش‌بین‌الملل جشنواره فجر انتخاب شده است/ انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران به شیوه سال‌ قبل

reza-mirkarimi

دبیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از برگزاری یک نشست مطبوعاتی بعد از جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه خبر داد و گفت: طرح‌های زیادی برای بخش‌ بین‌المل جشنواره فجر داریم و کارهایی زیادی جلوتر از موعد برگزار شده است که در موعدمقرر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

به گزارش سوره سینما، آئین رونمایی از شیوه اجرایی و فعالیت ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر امروز دهم بهمن ماه  در تالار سیف اله داد خانه سینما برگزار شد.

در جریان این نشست رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما و دبیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از آمادگی برای برگزاری این جشنواره خبر داد و اعلام کرد: فیلم‌های بخش‌بین‌الملل جشنواره فجر انتخاب شده است و میهمانان هم دعوت شده‌اند.

دبیر بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر از برگزاری یک نشست مطبوعاتی بعد از جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه خبر داد و گفت: طرح‌های زیادی برای بخش‌ بین‌المل جشنواره فجر داریم و کارهایی زیادی جلوتر از موعد برگزار شده است که در موعدمقرر اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل خانه سینما همچنین در مورد اینکه در یک سال گذشته کمتر در جلسات مطبوعاتی شرکت کرده است گفت: اگر در طول مدتی که در خانه سینما بودم و احیانا مصاحبه مطبوعاتی نداشتم به خاطر سیاستی بوده است که می‌خواستم بعد از یک دوره پرتنش و پر حرف و حدیث، به آرامش فضای سینما کمک کنیم. البته اواخر سال در مورد کارهایی که در خانه سینما شده است هم صحبت خواهیم کرد.

میرکریمی همچنین از جشنواره فیلم فجر به عنوان یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی سال کشور یاد کرد و گفت: جشنواره فیلم فجر مثل ابنیه و آثار فرهنگی است و بعد از گذشت سی و چند سال برگزاری اعتبار یافته است و نیاز به مراقبت دارد.

وی در مورد جایزه مردمی فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر گفت: به عنوان یک فیلم‌ساز همیشه به کسانی که جایزه فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران را دریافت کردند غبطه خوردم. امیدوارم روزی برسد که این جایزه هم نصیب من شود. اهمیت این جایزه به این دلیل است که فیلمساز علاوه بر سواد فیلمسازی باید تخصص شناخت افق و نگاه مردم را هم داشته باشد.

میرکریمی همچنین گفت: شیوه اجرایی و انتخاب فیلم برگزیده بر همان روشی که سال گذشته شکل گرفت علاوه بر اینکه تمهیداتی اتخاد شده است که مخاطبان در رای گیری مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل خانه سینما خاطرنشان کرد: امسال یکی از امین‌ترین، مورد اعتماد‌ترین و خوشنام‌ترین‌های سینما را برای ریاست ستاد انتخاب فیلم برگزیده تماشاگران فیلم فجر انتخاب کردیم و تیم همراهش هم قسم شدند که نظر و رای مردم را در نهایت امانت اعلام کنند. ضمن اینکه سیستم‌هایی هم وجود دارند که بر شمارش آرا نظارت دارند.

منبع: تسنیم


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>