سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۸ فروردین ۱۳۹۲ در ۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب
خداحافظی مردم با بازیگر جوان/

عسل بدیعی روانه خانه ابدی شد

asal-badiee

مراسم تشییع پیکر زنده یاد عسل بدیعی بازیگر تازه درگذشته سینما و تلویزیون امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه با حضور گسترده مردم برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر زنده یاد عسل بدیعی بازیگر تازه درگذشته سینما و تلویزیون امروز یکشنبه ۱۸ فروردین ماه با حضور گسترده مردم برگزار شد.

سوره سینما- محوطه خارجی تالار وحدت از ساعات اولیه صبح امروز مملو از جمعیتی بود که آمده بودند بازیگری را به خاک بسپارند که خاطرات آنها را شکل داده بود، بازیگر جوانی که با وجود درگذشتش قلبش همچنان می تپد. ۱۲ فروردین ماه پرونده زندگی بازیگری جوان بسته شد، عسل بدیعی از میان ما رفته بود و اعضای پیکرش اهدا شده بود. امروز یکشنبه بهاری آغاز سال او به خانه ابدی می رفت. از میان بازیگران زن سینما، تلویزیون و تئاتر بسیاری به تالار وحدت آمده بودند تا با بازیگری خداحافظی کنند که در «بودن یا نبودن» یک بار تجربه دشوار دست و پنجه نرم کردن با مرگ را حس کرده بود، هر چند لبریز از جوانی و شور زندگی بود. بازیگر «هفت پرده»، «دستهای آلوده» و مجموعه دیدنی «پزشکان» به آخرین سکانس زندگی رسیده بود اما غریب نبود و جمعیتی فراوان در کنار خانواده داغدارش برای آخرین وداع آماده می شدند.

ستاره اسکندری با حالتی غمگین پشت بلندگو رفت تا درباره همکارش سخن بگوید، جمله کوتاه بود: هر مرگ اشارتی به حیات دیگر است و عسل کاری که کرد نشان از روح بزرگش دارد. شاهرخ بدیعی پدر بازیگر تازه درگذشته سینما از مردم سپاسگذاری کرد: با دیدن معرفت و محبت مردم، قدرت حرف زدن ندارم ، دست و پای شما را که برای دل ما جمع شده‌اید می‌بوسم. عسل ۱۷ سال از عمرش را در جمع هنرمندان گذراند. او بعد از تجربه «بودن و نبودن» تحت تاثیر این روش انسانی قرار گرفت. مرگ عسل، فاجعه‌ای برای ما است، اما خوشحالم اعضای بدنش در بدن هفت نیازمند جای گرفت و ما به جای عسل، هفت فرزند داریم.

سیروس الوند کارگردان «دست‌های آلوده» هم یاد این بانوی بازیگر را گرامی داشت: عسل بدیعی خانمی سرشار از زندگی، پاک و نجیب بود‌، دختری اهل خانواده که در واقع عطر و بوی خانواده می‌داد. او در سینما زیاد کار نکرد و تلویزیون او را ربود اما با همین کارهای کوتاه، خاطرات زیادی باقی گذاشت و مردم او را دوست دارند.

رضا داود‌نژاد‌ همسر خواهر عسل بدیعی دیگر سخنران این مراسم بود: اتفاقاتی که در این یک سال برای ما افتاده تنها با همراهی شما تحمل کردم، در بیماری من و در این مصیبت همراه ما بودید و این همدردی تسلای بزرگی برای ما است. این چند روز خارج از حواشی که به وجود آمده متوجه شدم که متاسفانه دیر قدر آدم‌ها را می‌دانیم. سه روز پیش چیزهایی به دست ما رسید که برای پدر و مادر غزل هم نخواندیم. عسل دفترچه یادداشتی داشت که در روز اول فروردین یادداشتی را نوشته است که برای اولین‌بار امروز خواهر عسل آنها را می خواند.

 غزل بدیعی که این روزها نامش به واسطه خبر درگذشت خواهرش بیشتر از گذشته شنیده می شود بخش هایی از نوشته ای را خواند که حضار را متاثر کرد. در بخشی از این یادداشت که نوروز نوشته شده بدیعی نوشته بود: خوشبختانه هنوز توانمند و زنده و زیبا هستم. پسری سراسر از مهر دارم و خانواده‌ای مانند گوهر و دوستان خوبی که در کنارم هستند. دستانم دیگر ضعیف نیست و در این سال، پروژه‌های زیادی برایم به ثمر خواهد رسید و می‌دانم امسال سال من است. 

جان یار عرب نیا تنها فرزند این بازیگر هم با چشمان گریان درباره مادرش صحبت کرد: از مادرم تشکر می‌کنم به خاطر همه کارهایی که برای من کرد. او را از همیشه بیشتر دوست دارم و دلم برایش تنگ می‌شود. او الان خوشبخت‌تر است و اگر برگردد اینجا برایش مانند زندان است. قول می‌دهم کاری کنم که تا از من راضی باشد. 

سید احمد میرعلایی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم که از حاضران در مراسم بود دقایقی با مردم صحبت کرد، میرعلایی پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی را به خانواده بدیعی ابلاغ کرد. در ادامه پیام تسلیت عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما قرائت شد.

 علی دهکردی‌، کیانوش عیاری، فریبرز عرب نیا، مسعود فروتن، ابوالفضل پورعرب‌،‌ هنگامه قاضیانی‌، افسانه چهره آزاد،‌ حبیب اسماعیلی‌، پگاه آهنگرانی‌، رویا نونهالی ‌، مسعود رایگان‌، رویا تیموریان‌، الهام پاوه نژاد‌، مریلا زارعی‌، مهتاب کرامتی‌،‌ فرزاد حسنی و… در این مراسم حضور داشتند.


One thought on “عسل بدیعی روانه خانه ابدی شد”

  1. محمد می‌گه:

    تسلیت میگم به خانواده این عزیز و از خدای متعال صبر برای خانواده این هنرمند نجیب کشورم رو خاستارم.

    به سلامت بانو……………..

Comments are closed.