سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۳۹۴ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

بدنبال ارائه تصویری واقعی از ایران و غرب هستیم/ حضور ۴ هزار اثر در بین الملل عمار

ammar-intl

بهنام حیدری گفت: برگزاری مستقل بخش بین الملل جشنواره عمار، برآمده از جدیت و عزم جشنواره برای تمرکز در این حوزه است.

به گزارش سوره سینما ، بهنام حیدری، مسئول بخش بین الملل جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به استقبال گسترده فیلمسازان مستقل از این دوره جشنواره گفت: در دوره‌های گذشته عمار، بخش بین الملل به صورت مشترک با بخش داخلی برگزار می‌شد که این باعث تحت الشعاع قرار گرفتن این بخش شده بود.

وی افزود: از امسال، با توجه به لزوم ارائه تصویری صحیح از ایران و واقعیات آن در برابر تبلیغات سوء جشنواره ها، عوامل داخلی و خارجی و همچنین نیاز مردم برای آگاهی از واقعیات جهان غرب، بخش بین الملل جشنواره عمار به صورت مستقل برگزار می شود.

مسئول بخش بین الملل جشنواره عمار تصریح کرد: همان‌طور که آقای جلیلی مسئول شورای سیاست‌گذاری و طالب زاده دبیر جشنواره در نخستین نشست خبری ششمین دوره جشنواره اشاره کردند بخش بین الملل عمار پس از پیوست اجتماعی و اقتصادی به عنوان سرفصل سوم از ماموریت های جشنواره در دستور کار قرار گرفته است.

وی در همین باره ادامه داد: فراخوان این دوره با توجه به موضوعات و اتفاقات جهانی تغییرات زیادی کرده است و بخش‌های جدیدی مثل نفوذ استکبار در کشورها، جنگ یمن و… به آن اضافه شده است.

حیدری درباره علت استقبال گسترده فیلمسازان خارجی از این جشنواره گفت: در کنار موضوعات گسترده فراخوان و تبلیغات جدی و صحیح آن، با رصد آثار فیلمسازان منتقد و مستقل جهان و ارسال دعوتنامه‌ توانستیم ارتباطات خوبی با فعالان این حوزه برقرار کنیم که این موارد از عوامل اصلی رشد چند برابری آثار این بخش و حضور بیش از چهار هزار اثر است که در بین آنها آثار خوب قابل توجهی هم دیده می شود.

وی با اشاره به حضور فیلمسازان بیش از ۱۲۰ کشور جهان اظهار داشت: تاکنون، بیشترین آثار ارسالی مربوط به کشورهای آمریکا، اسپانیا، هند و فرانسه است.

مسئول بخش بین الملل جشنواره عمار بیان کرد: بخاطر کمکاری در معرفی آثار خوب سینمای انقلاب به مخاطبان جهانی، خیلی از آثار درخشان ما که در بخش داخلی جشنواره عمار جزو برگزیدگان بودند، در حوزه بین الملل دیده نمی شوند و در مقابل، آثاری که فضای سیاه، ضد ایرانی دارند یا متاثر از تفکر منسوخ هنر برای هنر هستند و از واقعیت های بعد از انقلاب دورند به شکل تعجب آوری نمود بیشتری دارند.

حیدری با اشاره به سیاست جشنواره برای پوشش این خلأ، تصریح کرد: در همین رابطه، تاکنون نزدیک به ۲۰۰ فیلم ادوار گذشته عمار برای اکران در کشورهای مختلف در حال آماده سازی است و از طریق ارتباط با فعالان فرهنگی بیش از ۱۵ کشور مانند هند، ترکیه، آرژانتین، فرانسه، ایتالیا و… توانستیم در برخی نقاط، اکران و در برخی کشورها هم برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته فیلم عمار داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم توجه ذهن های بیدار و چشم انسان های آزاده جهان را که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به این انقلاب و کشور دوخته شده است، جلب نماییم.

مسئول بخش بین الملل جشنواره عمار با اشاره به نقش مهم دستگاه‌ها و موسسات دولتی فعال در حوزه بین الملل در زمینه معرفی و نشر آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی اظهار داشت: بخش بین الملل جشنواره عمار از حضور موسسات و فعالان دغدغه‌مندی که می‌توانند در بخش‌های رصد، جذب اثر و همچنین ترجمه، زیرنویس و اکران این آثار در کشورهای مختلف فعالیت داشته باشند، استقبال می کند.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس فرخوان جشنواره، فیلمسازان و هنرمندان کشورهای مختلف جهان تا ۱۱ اسفند (۱ مارس) فرصت دارند آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>