سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اسفند ۱۳۹۴ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

نمایش «دریا و ماهی پرنده» در زلین جمهوری چک

darya-va-mahi

فیلم سینمایی «دریا و ماهی پرنده» در جشنواره زلین جمهوری چک به نمایش در می آید.

به گزارش سوره سینما به نقل از مشاور رسانه ای پروژه، آخرین ساخته مهرداد غفارزاده پس از حضور جشنواره های مسکو، بوسان، شارجه، لندن، هند، ویکتوریای کانادا در بخش مسابقه کودک و نوجوان جشنواره زلین جمهوری چک نیز پذیرفته شده و هشت خرداد سال آینده در این فستیوال به نمایش درخواهد آمد. البته این فیلم در جشنواره سینه کوئست آمریکا نیز حضور دارد که ۱۳ اسفند برگزار خواهد شد.

جشنواره زلین جمهوری چک از سال ۱۹۶۱ آغاز به کار کرده و به صورت سالانه در ماه های May وJune برگزار می شود.

«دریا و ماهی پرنده» پیش از این در بخش مسابقه فستیوال مسکو موفق به دریافت جایزه منتقدین این فستیوال شد. امیر پورکیان تهیه کننده این فیلم در جشنواره کودک و نوجوان پروانه زرین بهترین فیلم را دریافت کرد.

این فیلم قرار است بزودی در چند کشور خارجی نیز به نمایش عمومی درآید.

نیوشا ضیغمی، همایون ارشادی، امیرحسین رستمی، نادر فلاح، سیدجواد طاهری همراه با هنرمندان نوجوان ارشیا طالبی و علی اکبر صحرایی بازیگرانی هستند که در این پروژه حضور دارند.

«دریا و ماهی پرنده» مضمونی اجتماعی و داستان زندگی نوجوانی کر و لال است که بی گناه در زندان به سر می برد. او چندین بار تصمیم می گیرد از زندان فرار کند اما هر بار به دلایلی موفق نمی شود تا اینکه… .

فیلم سینمایی «گیرنده» ساخته پیشین غفارزاده محسوب می شود که به نمایش عمومی درآمد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>