سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ فروردین ۱۳۹۲ در ۹:۲۱ ق.ظ چاپ مطلب
عملکرد سازمان سینمایی شفاف نیست/

«سوده» به نفع «لاله» پشت خط تولید ماند

hasan-hedayat

حسن هدایت از انتظار هشت ماهه برای ساخت فیلمی درباره صدر اسلام انتقاد و عملکرد سیاست‌های سازمان سینمایی را مشکوک ارزیابی کرد.

حسن هدایت از انتظار هشت ماهه برای ساخت فیلمی درباره صدر اسلام انتقاد و عملکرد سیاست‌های سازمان سینمایی را مشکوک ارزیابی کرد.

حسن هدایت درباره آخرین وضعیت ساخت فیلم سینمایی «سوده» با محوریت صدر اسلام به سوره سینما گفت: خرداد ماه سال گذشته پروانه ساخت فیلم سینمایی «سوده» را دریافت کردم. اما بعد از گذشت هشت ماه و بنا بر تمام توافقاتی که با فارابی داشتیم هنوز جواب قطعی برای تولید این فیلم دریافت نکرده‌ایم.

وی افزود: ظاهرا مشکل نبود بودجه مطرح است. اما ساخت پروژه‌ه مشکوک «لاله» آدم را مطمئن می‌کند که جریان‌های دیگری هم وجود دارد. با بخش خصوصی هم اگر توافق کنیم بالاخره به حمایت فارابی نیازمندیم. سیاست‌های سازمان سینمایی مشکوک و یا حداقل شفاف نیست.

هدایت در پاسخ به این سؤال که چقدر امیدوار است امسال «سوده» را بسازد گفت: کشور ما مملکت شگفتی‌هاست. نه می‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و نه می‌توان ناامید بود. در حال حاضر نه امیدوارم که امسال «سوده» را بسازم و نه از ساختن آن ناامیدم.

حسن هدایت ساخت فیلم‌های سینمایی «ناسپاس»، «بازی خطرناک»، «گراند سینما» و… را در کارنامه دارد. فیلم سینمایی «لاله» که جنجالی ترین پروژه سینمایی سال‌های اخیر بوده توسط اسی نیک نژاد کارگردانی می‌شود. نیکی کریمی و سام قریبیان در این فیلم مقابل دوربین می‌روند.