سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۳۹۲ در ۷:۵۸ ب.ظ چاپ مطلب
امروز بعد از ظهر/

حداد عادل در حوزه هنری/ مراسم روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد

hadad

مراسم بزرگداشت شهید آوینی و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی امروز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

مراسم بزرگداشت شهید آوینی و گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی امروز سه شنبه ۲۷ فروردین ماه در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.

سوره سینما- غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، یوسف میرشکاک، علیرضا قزوه، انسیه شاه حسینی، سهیل جهان بیگلری مدیر عامل سازمان سینمایی سوره و نمایندگان رسانه ها در این مراسم ویژه حضور داشتند. اجرای مراسم را رسالت بوذری برعهده داشت. محسن مومنی شریف در خیرمقدمی کوتاه یاد و خاطره شهید آوینی را گرامیداشت و گفت: در روزهایی که پشت سر گذاشتیم تلاش کردیم ویژگی های هنرمند انقلابی و هنر انقلابی را تشریح کنیم. در سال آینده در روز شهادت شهید آوینی که نامش با حوزه هنری گره خورده می کوشیم از هنرمندان فعال این عرصه تقدیر کنیم.

محمد رجبی رئیس کتابخانه ملی که یکی از سخنرانان بود، خاطره ای از شهید آوینی نقل کرد و گفت: او به کارهایش دلبسته بود اما وابستگی نداشت. نوع نگاه او شخصیتش را متمایز می‌کند.

غلامعلی حداد عادل دیگر سخنران این مراسم با اشاره به ویژگی های هنر اسلامی گفت: هنر اسلامی نخواهد شد، مگر آنکه مردم متدین و انقلابی جرات کنند فرزندان خود را وارد صحنه کنند. پیش از انقلاب اسلامی خانواده های متدین با هنر به ویژه سینما ارتباطی نداشتند و ترجیح می دادند به سینما نروند. اما این فضا پس از پیروزی انقلاب اسلامی عوض شد. ما باید وارد صحنه شویم تا هنرمند انقلابی تربیت کنیم و فضای هنری باید سالم باشد تا خانواده‌ها با خیال راحت از این فضاها استفاده کنند و کسی مانند زمان پیش از انقلاب خجالت نکشد که فرزندش هنرمند است.

 

حداد عادل همچنین گفت: حکومت کردن بدون هنر ممکن نیست و ما باید یک لشکر عظیم هنرمند تربیت کنیم. حق و حقیقت باید در جامعه هنری عرضه شود و صرف حق بودن کفایت نمی‌کند. حق باید با هنر آراسته شود تا دلنشین جلوه کند. در کنار نقاط مثبتی که وجود دارد، ریزش هایی هم هست. اما حوزه هنری در ۳۴ سال گذشته تلاش کرده هنرمند انقلابی تربیت کند و در این راه به موفقیت رسیده است.

در این مراسم کلیپ هایی از سخنان حضرت امام خمینی (ره) درباره هنر و تصاویری از شهید مرتضی آوینی،  روی پرده رفت. پایان بخش مراسم اجرای موسیقی آذری بود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>