سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

پیام وزیر ارشاد برای یک جشنواره فرهنگی منتشر شد

vazire-ershad

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس پیامی صادر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس پیامی صادر کرد.

سوره سینما- متن کامل پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح ذیل است: برموج تو تا اوج عزت می­توان رفت تا انتهای مرز غیرت می­توان رفت. نام خلیج فارس تمجید حماسه است تا مجد در تاریخ ملت می­توان رفت.پروانه همت از پیله باور سر برآورد و به شوق دیدار شمع ارادت عزتمداری ملت پر در آورد و پرواز را به شیوه­ای دگر بهانه دیدار کرد. از شمال شرق خورشید رضا آغاز صبح و روشنی بخش زمین بود و جنوبیان به دو خورشید عادت داشته­اند و اینک بازتابی از آن ، از آئینه دریای نیلگون فلک نما،سرخ­گون تجاوزگران فرعونْ عاقبت، و نقره فام شام مهتابی و آبگینه­ی سلام نگاه نجیب مردمان به زیارت محبت زجاجین سینه چون آبگینه­ی اهل ادب و فرهنگ و تاریخ یکایک استانها، انعکاس می­یابد.

دریا گاه شوری­اش را چاشنی سفره زمین می­کند و رنگی از شوره­زار بر ساحل گسترده خویش می­زند و کمتر کسی از این خوان، انتظار نان دارد اما دریای بیکرانه خلیج فارس در طول تاریخ، سفره دوستداران وطن و حفره­ی دشمنان میهن بوده­ است به دوست خیر و برکت بخشیده و بردشمن شرار پاشیده ! نه اسکندرش به فتح گشود و نه پرتغالیان را میزبانی نمود.

در این حماسه معاصر هم، خصم کینه توز صیاد سفره ماهی نبود که نهنگانش می­ربود. آرامش این دریا از مرزبانان نهنگ آسا، حاصل آمد؛ که ساحل خلیج فارس برای شنای بیگانگان ، کوسه­های قاتل دارد. اگر ساحل نشینان تمامی خلیج فارس در سایه کوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمیده­اند مباد آنکه خود را در سایه چتر جهانخواران دیده­اند. این دریا! آرامش را اینک از ساحل انقلاب اسلامی وام گرفته است. صلح و دوستی در موج موج آن موج می­زند برای آنانیکه در کشتی خرد ، کلاه خویش را به احترام ایران عزیز از سر بر می­دارند . این دریا طوفانی هم دارد که تابلوی گمبرون را که چون خرچنگ بر دامان عزت و اعتبار ایران خدشه افکنده بود به زیر بکشد و بندرعباس بنامدش.

«جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارسی اگر بعد ملی پیدا می­‌کند و سراسر ایران عزیز را در می­نوردد و نطفه ارادت در سینه هنرمندان متعد و با ایمان می­بندد و به تبسم قبول برچهره بیش از ۲۵ هزار اثر هنرمندانه، می­خندد جز این نیست که: از آن به دیر مغانش عزیز می­دارند که آتشی که نمیرد همیشه در دل ماست. در این سواحل عشق، عاشقانه جان دادند آنانیکه عزت این ملک و ساکنانش را سرخ گون­تر از خون خود می­طلبیدند و از خود بریدند تاکس و ناکس از پس خیانت و دنائت، این شاهراه آبی را نبرد، چه شهدای گرانبار انقلاب اسلامی و چه جانباختگان عالیمقدار تاریخ این سرزمین!  برای گردانندگان همت و برای گردآمدگان عزت آرزو می­کنم.  توفیق ، رفیق طریق اعتبار و افتخار یکایک شما ملت بزرگوار باد.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>