سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ خرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

ادامه انتقادات سخنگوی ارشاد از فرهادی/ به فرهادی می‌گویم فیلم‌های مناسب‌تری بساز

farhadi-nooshabadi

حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در تازه‌ترین گفتگوی خود، سعی کرده تا در ارتباط با سخنان هفته قبلش و مواضع وزارت ارشاد نسبت به فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی توضیحات بیشتری را ارائه کند.

به گزارش سوره سینما، چند روز پیش بود که حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت ارشاد در نشست خبری هفتگی خود با اهالی رسانه در ارتباط با فیلم فروشنده اصغر فرهادی گفته بود که اکران این فیلم در ایران با ملاحظاتی انجام خواهد شد.

البته پس از این اظهارات حجت‌الله ایوبی وارد عمل شد و با صدور پیامی سعی کرد به نوعی بر این اظهار نظر سخنگوی رسمی وزارت ارشاد سرپوش بگذارد. ولی همین انتشار سخنان نوش‌آبادی باعث شد تا اصغر فرهادی به نشانه اعتراض به این مواضع ارشاد، در بازگشت به تهران جدا از ایوبی در فرودگاه حاضر شود تا اولین نشانه‌های اختلاف میان اصغر فرهادی و سازمان سینمایی بر سر اکران فیلم جدیدش در ایران هویدا شود.

حالا نوش‌آبادی در گفتگویی با تماشاگران امروز، سعی کرده تا در ارتباط با سخنان هفته قبل خود و مواضع وزارت ارشاد نسبت به این فیلم توضیحات بیشتری را ارائه کند که در ادامه می‌خوانید:

در مورد فیلم فروشنده نمی‌شود قبل از دیدن فیلم هیچ تصمیمی گرفت. این فیلم قرار بود به جشنواره فجر برسد که نرسید. یک ماه بعد از جشنواره ساخته شد و هنوز در داخل کشور مجوز اکران ندارد. اگر بخواهد اکران شود باید مجوز بگیرد. ممکن هم است که فیلم کاملا بدون هیچ کم و زیادی بر اساس فیلم‌نامه ساخته شده باشد. ما فقط احتمال می‌دهیم که این اتفاق نیفتاده باشد.

ما هم تبریک گفتیم، ابراز خشنودی و خوشحالی هم کردیم، ولی طبیعی است که این فیلم برای اکران مراحل قانونی را طی کند. من درباره فروشنده سیر طبیعی کار را گفتم، چون این فیلم هنوز در داخل کشور اکران نشده ممکن است برای مجوز اصلاحاتی به آن وارد شود.

من اولا خسته نباشید و خدا قوت به آقای فرهادی می‌گویم، چون تلاش کردند یک فیلم ایرانی را با مجوز تولید کردند و در یک جشنواره بین‌المللی ارائه دادند. به ایشان تبریک می‌گویم اما اگر قرار باشد با ایشان صحبت کنم می‌گویم یک فیلمساز موفق مثل آقای فرهادی باید بتواند فیلم‌هایی بسازد که حاوی پیام‌های عالی‌تر و نکات مثبت و دربرگیرنده فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی باشد.

من حتماً این مسأله را به ایشان خواهم گفت؛ شما که الحمدلله موفق هستی و کارگردان مطرحی شده‌ای و توانایی بالایی داری، می‌توانی در کنار این فیلم‌هایی که تولید می‌کنی، فیلم‌های مناسب‌تری هم تولید کنی و از ظرفیت تجربی خودت و ظرفیت هنرمندانی که امروز می‌درخشند، استفاده بیشتری کنی.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>