سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ فروردین ۱۳۹۲ در ۳:۵۴ ب.ظ چاپ مطلب
فرخنده‌کیش:

پروژه «دا» با حساسیت پیگیری می‌شود

farkhonde-kish

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره تاکید کرد ساخت مجموعه «دا» با توجه به گستردگی موضوع با حساسیت پیش خواهد رفت.

سوره سینما – خبرآنلاین نوشت : فرید فرخنده‌کیش مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری خبر آنلاین درباره ساخت پروژه‌هایی با محوریت دفاع مقدس در حوزه هنری گفت: «در تولید آثاری با موضوع دفاع مقدس حساس هستیم و نشانه‌های آن نیز در دو طرح مطرح شده در سال گذشته مشهود است.»

او افزود: «تولید پروژه‌های «شنام» و «بازگشت» (حرمان هور) را با وجود تمایل بسیار به دلیل نداشتن فیلمنامه‌ای کامل و اقناع‌کننده هنوز شروع نکرده‌ایم. در حال حاضر دوستان در حال اصلاح و تکمیل فیلمنامه‌های ذکرشده هستند. تحریر فیلمنامه در روزهای آینده به پایان رسیده و تولید آن شروع خواهد شد. در صورت دسترسی نداشتن به آنچه لازم و کافی است، یعنی یک فیلمنامه متناسب، درخور و در شان موضوع بلادرنگ و بدون اغماض در جهت اصلاح روند تولید عمل خواهیم کرد.»

فرخنده‌کیش درباره روند ساخت مجموعه تلویزیونی «دا» نیز گفت: «در حال حاضر چهار پروژه دیگر با موضوع دفاع مقدس در دستور کار داریم که بدون تردید مهم‌ترین آن مجموعه «دا» است. به این پروژه و کیفیت آن بسیار امیدواریم، زیرا گروه تولید آن از افراد زبده، متعهد و متخصصی تشکیل شده‌اند که در راس آن‌ها آقایان منوچهر محمدی و همایون اسعدیان قرار دارند.» «کتاب پرفروش «دا» که شامل بر مجموعه خاطرات سیده زهرا حسینی از سال‌های دفاع مقدس است، مبنا و ماخذ اصلی در تولید است.»

فرخنده  کیش در ادامه افزود: «قرار است فیلمنامه مجموعه «دا» با اقتباسی آزاد از این کتاب و با محوریت وقایع خرمشهر به سرپرستی همایون اسعدیان نوشته شود. در حال حاضر درگیر تشکیل و تحریر اسکلت کلی فیلمنامه‌ هستیم. حدود یک سال است که گروه پژوهش این طرح مشغول جمع‌آوری اطلاعات لازم از طریق مراجعه به اسناد و مدارک و مصاحبه و گفت‌و‌گو با افراد مختلف و مطلع هستند.»

مدیر امور فرهنگی و تولید سازمان توسعه سینمایی سوره ادامه داد: «با توجه به گستردگی موضوع و قصد گروه تولید در به تصویر کشیدن و ثبت بسیاری از وقایع و لحظات تاریخی مقاومت دلیرزنان و دلیرمردان رزمنده در خرمشهر که از فرازهای مهم و تاثیرگذار تاریخ معاصر ایران و جنگ تحمیلی است، با حساسیت پیش خواهیم رفت.»

او در آخر خاطر نشان کرد: «امیدواریم در سال جاری امکان تکمیل مطالعات، تحریر فیلمنامه، انتخاب لوکیشن‌ها و در ‌‌نهایت و پس از رضایت از این گام‌ها، تولید مهیا شود. مسلما در تولید، بدون درنگ لازم و تعقل کافی وارد نخواهیم شد، زیرا که موضوع این تولید، خاص و مهم است و تعهد ما به گذشتگان و آیندگان و از همه مهم‌تر شهدای گرانقدر، جانبازان گرامی و رزمندگان جان برکف آن دوران حساسیت‌ها را صد چندان می‌کند.»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>