سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ تیر ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۳ ق.ظ چاپ مطلب

واکنش علی نصیریان درباره سالگرد انهدام پرواز شماره ۶۵۵ چه بود؟

ali-nasirian1

علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در واکنش به سالگرد رسیدن فاجعه هواپیمایی که در سال ۱۳۶۷ رخ داد و ۲۹۰ سرنشین آن جان خود را از دست دادند به بازماندگان آن عزیزان تسلیتی دوباره گفت.

به گزارش سوره سینما، علی نصیریان بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر در واکنش به سالگرد رسیدن فاجعه هواپیمایی که در سال ۱۳۶۷ رخ داد و ۲۹۰ سرنشین آن جان خود را از دست دادند اظهار کرد: همچنان خیلی متاسف هستم از رخ دادن چنین فاجعه‌ای و و به همه داغداران این رخداد تسلیت دوباره‌ای می‌گویم. از همین جا آرزو می‌کنم که دنیا در صلح و دوستی باشد و شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. برای تمام دنیا آرامش را آرزو می‌کنم و مردم و چهان به جای کشتن یک‌دیگر با هم دوست باشند و دست دوستی و یاری به سوی یک‌دیگر دراز کنند.

امیدوارم نه تنها شاهد این نوع فاجعه‌ها در کشور خود نباشیم بلکه در سطح جهانی هم دیگر اتفاقهایی از این دست نیفتد. واقعا از صمیم قلبم متاسفم و ابراز تاسف و همدری با بازماندگانی می‌کنم که عزیزان‌شان را در این فاجعه هواپیمایی از دست دادند. چند سال پیش هم به محل این اتفاق رفتم و در آنجا نیز حضور پیدا کردم. واقعا دردناک بود.

پرواز مسافربری شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر با شناسه «IR655» از تهران به مقصد دبی در تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۶۷ (۳ ژوئیه ۱۹۸۸ میلادی) پس از توقف بین راهی در بندرعباس به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یواس‌اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی ۲۹۰ سرنشین آن که شامل ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بودند، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هشتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.

منبع: فارس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>