سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۵ در ۱۰:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

توضیحات فرهاد توحیدی درباره به تعویق افتادن جوایز برندگان جشنواره فیلم سبز

farhad-tohidi

فرهاد توحیدی دبیر پنجمین جشنواره فیلم سبز توضیحاتی را درباره به تعویق افتادن جوایز برگزیدگان این جشنواره ارائه داد.

به گزارش سوره سینما ، متن توضیحات فرهاد توحیدی به شرح زیر است:

«پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبزاردیبهشت ماه بعد از ۱۰ سال وقفه برگزار شد و کوشش کرد تا از طریق سینما توجهات مخاطبان را نسبت به مسائل مختلف محیط زیست و مشکلات آن جلب کند و با استفاده از ابزارهنر و سینما ، مسئولیت شهروندی را متذکر شود. به این معنا که  علی رغم اینکه دولت ها برنامه هایی برای حفظ محیط زیست دارند اگر مردم احساس مسئولیت نکنند آنها به تنهایی کاری از پیش نخواهند برد.

جای جشنواره فیلم سبز در میان جشنواره ها در کشور با توجه به اینکه با مشکلات عدیده زیست محیطی روبرو است، خالی و امری لازم بود . باتوجه به اینکه کشور درگیر بحران کم آبی است مضمون جشنواره نیز کم آبی انتخاب شد و جشنواره کوشش کرد تا علاوه بر نمایش فیلم هایی که با این مضمون ساخته شده بودند با برگزاری کارگاه های تخصصی، افکار عمومی را نسبت به این موضوع حساس کنند.

جشنواره فیلم سبز با دریافت ۱۵۰۰ فیلم از ایران و ۴۱ فیلم از کشورهای دیگر به شکل آبرومندی برگزار شد و با استقبال خوب و مثبت فیلمسازان ایرانی به خصوص مستند، انیمیشن و فیلم کوتاه روبرو شد و ما هم پس از برگزاری جشنواره اعلام کردیم که ممنون دوستانی هستیم که فیلم هایشان را به این جشنواره ارسال کردند زیرا  برگزاری جشنواره فیلم سبز با تکیه بر آثار دوستان سینماگر  این امکان برایش بوجود آمد.

اما برای ما برگزارکنندگان جشنواره بعد از ۲ ماه شرمندگی بزرگی باقی مانده است زیرا علی رغم قولی که جشنواره برای پرداخت جوایز به برندگان داده بود تا به امروز نتوانسته به تعهدات خود عمل کند.

علی رغم اینکه شعار می دهیم که مشکلات محیط زیستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارهستند و دکتر روحانی نیز بر این موضوع تاکید کردند، متاسفانه جشنواره فیلم سبز که تصور می شود با بودجه حفاظت محیط زیست برگزار می شود بدون امکانات مالی برگزار شد و تنها توانستیم جشنواره را به شکل آبرومند برگزار کنیم.

پرداخت جوایز برگزیدگان به شرط قول و قرارهایی بود که با دستگاه های دیگر داشتیم و در مورد این امر امروز با تاخیر مواجهه هستیم و این قضیه دست ما را برای پرداخت بسته است.

شرمنده هستیم اما جشنواره فیلم سبز خود را وامدار و متعهد به پرداخت این جوایز می داند و قطعا اینکار را به زودی انجام خواهد داد و تمام تلاش ها بر این بوده تا منابع مالی را از طریق حامیان مالی تامین کند تا تعهدات خود را اجرا کند.

در این زمینه اقدامات خوبی در روزهای اخیر انجام شده و امیدواریم تا ۲ هفته آینده این اقدامات به نتیجه برسد و با مراسم کوچکی خدمت برگزیدگان جشنواره در حوزه سینما و تجسمی باشیم و جوایز آنها را اهدا کنیم.امیدواریم دوستان بر ما ببخشایند زیرا جشنواره فیلم سبز به خاطر اهتمامی که حفاظت محیط زیست در برخورد با متخلفان محیط زیستی دارد و درواقع به دلیل طرفیتی که احساس می کنند با محیط زیست دارد شاید با عدم رغبت و بی میلی مواجه شد.

بنگاه های اقتصادی دیگری که حامی مالی جشنواره فیلم سبز شدند مبالغ مورد نظر را که احتمال می رفت تامین کنند را تامین نکردند.بهرحال با روندی که در پیش داریم تصور این است که تا ۲ هفته آینده مشکل مرتفع خواهد شد و با وفای به عهد یکی از حامیان پرداخت شود.

از همه برگزیدگان که صبوری کردند و با صعه صدر این قصور را تا به امروز تحمل کردند، تشکر می کنم.

فرهاد توحیدی دبیر پنجمین جشنواره فیلم سبز»


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>