سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۵ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

ایستاده ایم در غبار!/ یادداشت محمد حمزه زاده پیرامون نماهنگ «ایستاده ایم ۲»

istadeim_ghobar

محمد حمزه زاده، پیرامون نماهنگ «ایستاده ایم؛ تا آخرین قطره خون» یادداشت اینستاگرامی منتشر کرد.

به گزارش سوره سینما ، متن یادداشت محمد حمزه زاده به این شرح است:

ایستاده ایم در غبار!

ویلیام راجرز، فرمانده ناو وینسنس به خاطر خدمت صادقانه در حمله به هواپیمای مسافری ایرانی که نهمین جنایت جنگی هوایی در تاریخ بشر به حساب می‌آید، از رئیس‌جمهور آمریکا مدال گرفت؛ مدالی برای سرنگونی هواپیمایی که ۶۶ مسافر از ۲۹۰ مسافرش کودک بودند.

سال‌ها بعد، چند جوان باغیرت و هنرمند و انقلابی، حنجره‌ای شده‌اند برای فریاد در گلو مانده‌ی ملت ایران و در اثر هنری‌شان ناو جنگی وینسنس و جنایت‌کاران درون آن را در دریای فارس خفه کرده و آینده‌ای نزدیک را تصویرسازی کرده‌اند.

نماهنگ ایستاده ایم ۲ حقاً نماد احیای غرور و تعصب ملی جوانان باغیرت ایرانی است؛ جوانانی که بغضی فروخورده‌ را یک‌صدا فریاد می‌زنند و به پشتوانه‌ی خدای شن‌های روان و خدای آب‌های شکافته شده، فرعون زمان را در دریای فارس در هم می‌کوبند و غرق می‌کنند. آغوش باز مخاطبان جوان و نوجوان و استقبال وسیع از نماهنگ  ایستاده ایم ۲، بهترین دستمریزاد به گروه سازنده‌ی این نماهنگ است، اما همه‌ی کاری نیست که ما وظیفه داریم در تقدیر و تشویق این جوانان شجاع انجام دهیم.

اما سخنی با بچه‌های باشگاه که می‌دانم بی‌اعتنا به بعضی بی‌مهری‌ها در تدارک ساخت ایستاده ایم ۳ هستند:

دوستان عزیز!

هر کاری کنید، عده‌ای مخالف و موافق دارد. عده‌ای هم یا حسادت می‌کنند، یا دشمنی. سینمای ایران در مورد تولید کارهای ضدآمریکایی عقیم است. مقادیری از بودجه‌ی کارهای ضدآمریکایی در اصل دارد خرج دوا و درمان این بیماری می‌شود.

بچه‌های باغیرت  باشگاه فیلم سوره فقط یک مسیر را طی نکرده‌اند، بلکه راه ساخته‌اند. ساخت یک کیلومتر اتوبان سی میلیارد تومان هزینه دارد، اما وقتی ساخته و پرداخته شد، کرایه‌ی تاکسی‌اش دوهزار تومان است.

ایستاده ایم ۲ یک خط تولید ایجاد کرده که از میان آن الان می‌توان ده‌ها کار کم‌هزینه‌تر و حتی کامل‌تر ساخت. ایستاده ایم ۲ فقط ۸ دقیقه فیلم نیست، بلکه صفی از چندین و چند نیروی تازه‌نفس و کاربلد است که با این فیلم در جبهه‌ی هنری انقلاب متولد شده‌اند یا رشد کرده‌اند.

یک نفر در روزنامه‌ای نوشته است فلان فیلم جشنواره‌ای هم با همین مبلغ ساخته شده است. ایشان دست‌کم دو اشتباه کرده است؛ یکی این که درباره‌ی بهای تمام‌شده‌ی نماهنگ خلافی گزاف مرتکب شده و دیگر این که توجه نداشته که بعضی فیلمسازان برای ساخت فیلم‌هایی جشنواره‌ای علیه همت و عزت و غیرت و شرف ایرانی، باید میلیاردها تومان از دشمن پول گرفته باشند، نه این که پولی از جیب‌شان خرج کنند.

 


One thought on “ایستاده ایم در غبار!/ یادداشت محمد حمزه زاده پیرامون نماهنگ «ایستاده ایم ۲»”

  1. محمد می‌گه:

    ایستاده ایم تا آخرین قطره خون ،یک اثر مهم تاریخی است و یک حقیقت ماندگار ، ای کاش به زبانهای مختلف هم اجرا شود و در سرتاسر دنیا پخش شود .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>