سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۲:۰۶ ب.ظ چاپ مطلب

یک کارگردان، کتاب سینمایی منتشر می‌کند

cinemaye-iran

محسن دامادی از انتشار جلد دوم کتاب «چگونه داستان را به فیلمنامه تبدیل کنیم» خبر داد.

محسن دامادی از انتشار جلد دوم کتاب «چگونه داستان را به فیلمنامه تبدیل کنیم» خبر داد.

محسن دامادی کارگردان سینما، که پیشتر کتابی با نام «چگونه داستان را به فیلمنامه تبدیل کنیم» نوشته وی از سوی انتشارات «چشمه» منتشر شده بود، درباره فعالیت نگارشی خود به سوره سینما گفت: از مدتی پیش مشغول تکمیل و نگارش جلد دوم «چگونه داستان را به فیلمنامه تبدیل کنیم» بوده‌ام که به تازگی مجوز انتشار آن از طرف وزارت ارشاد صادر شده و به زودی قراراست از انتشارات «گیسا» منتشر شود.

وی ادامه داد: جلد اول این کتاب برآمده از تجربیات عملی من نسبت به نگارش فیلمنامه و اقتباس از داستان بود، که در جلد دوم با تمرکز بیشتری به بررسی تطبیقی بین رمان، داستان و فیلمنامه پرداخته می‌شود. براساس این کتاب داستان‌نویسانی که علاقمند به نگارش فیلمنامه هستند و فیلمنامه‌نویسان جوان می‌توانند به شکل عملیاتی با شاهد و مثال از تفاوت‌های این دو مقوله آگاهی یابند. در مجموع گمان می‌کنم برای علاقمندان در زمینه داستان‌نویسی و نگارش فیلمنامه مطالبی مفید و کاربردی داشته باشد.

محسن دامادی کارگردانی فیلم های سینمایی «قبرستان غیر انتفاعی»،‌«یک اشتباه کوچولو»،«خانواده ارنست» و نگارش چند فیلمنامه را در کارنامه خود دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>