سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ شهریور ۱۳۹۵ در ۱:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند «اعتراض وارد نیست» نامزد دریافت جایزه بهترین مستند جشنواره کلکته شد

eteraz-vared-nist

فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» به کارگردانی مشترک محمدرضا جورابچیان و فرناز جورابچیان نامزد دریافت جایزه بهترین مستند از نگاه هیات داوران جشنواره نِز کلکته شد.

به گزارش سوره سینما ، این فیلم توسط خواهر و برادر فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان در طی مدت ۳ سال ساخته شده و بهمن کیارستمی تدوین آن را بر عهده داشته است .

این مستند زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می کشد که  به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس های شمال تهران مشغول به کار می شوند. توپ جمع می کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می کنند. تنیس یاد می گیرند و در آن پیشرفت می کنند اما هر چقدر دراین رشته ورزشی پیشرفت می کنند جامعه پذیرای آنها  نیست و به چشم غریبه به آنها نگاه می شود. زندگیشان در برزخ سختی گذران روزمرگی و ترس از بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان  و نیز آرزوی تنیس باز شدن و شرکت در مسابقات تنیس می گذرد و برای آنها چاره ای جز ماندن در شرایط اقامت غیر قانونی و یا رفتن به سمتی آینده ای نامعلوم در غرب نمی گذارد. در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبرو می کند

شایان ذکر است که این مستند در روز ۲۹ سپتامبر در مرکز فرهنگی نیوویوید در بخش سینمای مهاجرت در شهر هارلم در کشورهلند هم به نمایش در می آید.

جشنواره فیلم نِز از ۲۵ تا ۲۷ سپتامبر در شهر کلکته هند برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>