سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ آبان ۱۳۹۵ در ۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

ضبط موسیقی متن «کمدی انسانی» در اوکراین

comedy-ensani

بهزاد عبدی موسیقی متن فیلم سینمایی «کمدی انسانی» ساخته محمدهادی کریمی را در اوکراین می‌سازد و ارکستر موسیقی این فیلم را رهبری می‌کند.

به گزارش سوره سینما ، «کمدی انسانی» روایتی از یک یک داستان پرافت و خیز بیوگرافیک است که می‌تواند یک کمدی تراژدی در بستر تاریخ معاصر قلمداد شود.این فیلم نیمه مردادماه در تهران کلید خورد و فیلمبرداری آن تا اواخر مهرماه ادامه داشت.

«کمدی انسانی» به لحاظ تنوع لوکیشن و گستردگی داستان در بُعد زمان از جمله آثار متفاوت سینمای ایران است وچهار نسل بازیگری از سینمای ایران در آن حضور داشته اند، همین ویژگی اهمیت موسیقی متن در ساختار درام را بیشتر خواهد کرد.

عبدی در این باره می گوید: من قبل از دیدن تصاویر با فیلمنامه مانوس شدم. در «کمدی انسانی» ، موسیقى فیلم با زمان اتفاق فیلم همراه نیست بلکه به لایه هاى زیرین فیلم مى رود و با مفهوم همراه مى شود. این فیلم علاوه بر تحرک و ریتم تند و پر از اتفاق و صحنه های مهیج بوکس مانند کارهای دیگر دکتر کریمی سرشار از شاعرانه هایى است که موسیقى نیز در تلاش است این شاعرانگى را به نحوى که شایسته و همراه با تصویر باشد، نشان دهد. در این فیلم تلاش دارم از فضاهاى کارهاى قبلى خود فاصله بگیرم و دست به تجربه اى جدید در ارکستراسیون بزنم و به همین دلیل موسیقى گاه به صورت ارکسترال و گاه به صورت الکترونیک خود را نشان مى دهد.

عبدی شش سال پیش از این و به هنگام تولید «برف روی شیروانی داغ» نیز به عنوان آهنگساز با کریمی همکاری کرده بود.

فهرست عوامل «کمدی انسانی» به شرح زیر است:

نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: محمدهادی کریمی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، صدابردار: بابک اردلان، طراح گریم: شهرام خلج، موسیقی: بهزاد عبدی، طراح صحنه و لباس: علی نصیری‌نیا، مدیر تولید و مجری طرح: محمدباقر طسوجی، جانشین تولید، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان: حمید غفاریان، عکس: حبیب مجیدی.

بازیگران: علیرضا شجاع‌نوری، هومن سیدی، آرمان درویش، لیلا زارع، فرخ نعمتی، هستی مهدوی‌فر ، مهوش افشارپناه، عباس احمدی‌مطلق، سعیده عرفان، زینب قادری، حمیدرضا سام‌خانیان، فتاح نظریان، بابک جعفریه، عطا مرادی، ثنا حاجی‌زاده و بهاره کیان‌افشار با حضور نیکی کریمی/ بازیگران نوجوان: ایلیا نصراللهی، سام غفوری.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>