سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ آبان ۱۳۹۵ در ۲:۳۹ ب.ظ چاپ مطلب

برگزیدگان بخش «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند

ketab-cinema

برگزیدگان دوم، سوم و چهارم بخش «کتاب و سینما» در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم کوتاه، در مراسم شب «کتاب و کتابخوانی» که در دومین روز جشنواره سی و سوم برگزار شد، برگزیدگان دوم تا چهارم بخش «کتاب و سینما» معرفی شدند.

از میان ۵۶ اثر راه یافته به بخش «کتاب و سینما»، در سه گروه آثار مستند، داستانی و پویانمایی، پس از بررسی‌های اولیه، آثار دریافتی در سه مرحله مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت که حاصل داوری و بررسی‌های کارشناسی در این بخش، راه یابی ۲۱ اثر به مرحله پایانی بود.

مرتبط بودن موضوع آثار با حوزه کتاب و نشر، بهره‌برداری اقتباسی از آثار ادبی و همچنین توجه به زندگی، آثار و تجربیات اهالی کتاب و نشر، از شاخص‌های انتخاب آثار برگزیده در این بخش بود.

از بین ۲۱ اثر بررسی شده در مرحله نهایی بخش «کتاب و سینما» در بخش پونمایی، علیرغم راه‌یابی ۳  اثر در بخش نهایی، هیچ اثری به عنوان اثر برگزیده انتخاب نشد و در بخش داستانی و مستند، شش اثر «حساسیت فصلی» به کارگردانی سعید وکیلی، «حفره مشترک» به کارگردانی اسماء ابراهیم زادگان، «نیستان» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، «آثارعجم» به کارگردانی حسن نقاش، «به آیینه نگاه نکن» به کارگردانی فرهاد غلامیان و «اکیسدان» به کارگردانی عباس غلام دوست به عنوان نامزدهای کسب جایزه اول تا چهارم معرفی شدند.

بر اساس رای هیات داوران، در بخش داستانی از میان ۶ نامزد نهایی جایزه چهارم به فیلم داستانی «حساسیت فصلی» به کارگردانی سعید وکیلی تعلق گرفت. این اثر بر اساس داستانی از هاروکی موراکامی، در کتاب «کجا ممکن است پیدایش کنم» خلق شده است. این داستان در بهار ۱۳۸۶ توسط نشر چشمه منتشر شده است.

جایزه سوم به فیلم داستانی «حفره مشترک» به کارگردانی اسماء ابراهیم زادگان تعلق گرفت. این اثر با اقتباس از داستان «حفره مشترک» به نویسندگی محمدرضا زمانی خلق شده است. داستان «حفره مشترک» در مجله «همشهری داستان» منتشر شده است.

جایزه دوم این بخش نیز به فیلم داستانی «نیستان» به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد تعلق گرفت. این اثر، اقتباسی از است از مجموعه داستان «سه دختر گل فروش» نوشته مجید قیصری که در بهمن ماه ۱۳۸۶ توسط نشر سوره مهر منتشر شده است.

جایزه نقدی، لوح سپاس و تندیس هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به برگزیدگان این بخش اهدا شد.

جایزه بزرگ این بخش جشنواره در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>