سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۳۹۵ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

مستند کوتاه «سمفونی مرگ» به تدوین رسید/ اثری درباره مضرات قلیان

samphony-marg

کارگردان مستند کوتاه «سمفونی مرگ» از اتمام فیلمبرداری این اثر و آغاز تدوین آن خبر داد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی آوای هنر سلامت، محمد کارت با اشاره به این که فیلمبرداری «سمفونی مرگ» تمام شده و این مستند در مرحله تدوین قرار دارد گفت: «سمفونی مرگ» به قلیان و مسائل پیرامون قلیان کشیدن می پردازد.

وی در خصوص علت انتخاب موضوع توضیح داد: قلیان کشیدن به شدت بین همه طیف های مختلف اجتماعی رواج پیدا کرده  و جوانان همه گیر شده است. بنابراین فکر کردیم که بهتر است در این مستند ۱۵ دقیقه ای به این موضوع بپردازیم.

کارت ادامه داد: طبق پژوهشی که برای ساخت این مستند داشتیم، قلیان به عنوان عنصر تفریحی بین جوانان به یک اپیدمی تبدیل شده و ما در این فیلم به این مساله و مضرات آن می پردازیم.

وی  همچنین گفت: «سمفونی مرگ» از نظر فرمی اثری تجربی است و سعی می کند که خلاقیت بصری نسبت به فیلم های اجتماعی دیگر داشته باشد. این اثر درعین جذابیت، مناسک قلیان کشیدن را نشان می دهد و نگاهی کارشناسانه هم به مضرات این پدیده دارد و به قلیان همانند سازی نگاه شده که انگار همه در حال نواختن آن هستند و شهر درگیر یک سمفونی بزرگ است؛ این خاصیت محتوایی مستند«سمفونی مرگ» است.

کارت درباره ساخت این مستند اشاره کرد: «سمفونی مرگ» به همت موسسه آوای هنر سلامت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به تولید رسیده است.

عوامل این اثر مستند عبارتند از: تهیه کننده و کارگردان: محمد کارت، فیلمبردار: جواد رزاقی زاده، تدوینگر: بهادر فتاح طاری، صداگذار: بهادر فتاح طاری و صبا ندایی، صدابردار: مهدی کارت، دستیار کارگردان: مهرداد خانی، مدیر تولید: مهدی گنجی، انتخاب موزیک: صبا ندایی، دستیار فیلمبردار: عارف ندایی، طراح گرافیک: احسان رضازاده.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>