سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ آذر ۱۳۹۵ در ۵:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
در نشست خبری جشنواره فیلم وحدت اسلامی مطرح شد:

جشنواره فیلم وحدت اسلامی گامی برای مقابله با جریان های تکفیری

neshast-vahdat-eslami

دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی بیان کرد که این جشنواره با محوریت وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری برگزار می شود.

به گزارش سوره سینما ، یکشنبه ۱۴ آذر ماه دومین نشست خبری اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی در محل سالن کنفرانس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد.

هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره بعد از رونمایی از پوستر، تندیس و تیزر جشنواره گفت: از حمایت حضرت آیت الله اراکی دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مدیران مجمع و اصحاب رسانه در حمایت از این جشنواره بسیار سپاسگزارم.

وی با اعلام این نکته که اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی همزمان با سی امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران برگزار خواهد شد، ادامه داد: با توجه به شرایط ویژه منطقه و با نظر شورای سیاستگذاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی این دوره از کنفرانس و به تبع آن جشنواره با پیام «وحدت و ضرورت مقابله با جریان های تکفیری» برگزار می شود و لذا در آثار راه یافته به جشنواره به ویژه در بخش مستند این پیام با عنوان «اسلام هراسی» یا همان اسلام ستیزی به وضوح دیده می شود.

دبیر جشنواره  با ارائه آماری از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در دو بخش ملی و بین الملل و قرائت اسامی کشورهایی که به این  دوره از جشنواره فیلم ارسال کرده اند، گفت: بهرام عظیمی، امیرمحمد دهستانی، محمد سرشار در بخش نماهنگ و پویانمایی، محمدتقی فهیم، سعید گودرزی، سلیم غفوری در بخش مستند، جهانگیر الماسی، حبیب الله بهمنی و احمد کاوری در بخش داستانی و محمدرضا اسلاملو، اصغر فهیمی فر و محمد طیب در بخش بین الملل در مجموع ۱۲۲ اثر را برای رقابت در بخش بین الملل و ۹۶ اثر را شایسته رقابت در بخش ملی دانسته اند.

وی با معرفی هیات داوران نیز گفت: آثار راه یافته در بخش های ملی و بین الملل توسط هفت گروه داوری خواهند شد که احمد ضابطی جهرمی، ابراهیم حاتمی کیا، رضا برجی آثار مستند بخش ملی، عباس رافعی، مسعود اطیابی و محمد علی صفورا آثار داستانی کوتاه و نیمه بلند و پویانمایی و رضا پورحسین، محمدحسین لطیفی، محمد داودی، محمد اردکانی و سید ناصر هاشم زاده آثار بلند سینمایی بخش ملی را قضاوت می کنند. در بخش بین الملل نیز محمدرضا اسلاملو، شریف عواد از مصر و ایوان ریدلی از انگلستان آثار بلند سینمایی و شهاب اسفندیاری، یوسف وهبی از لبنان و احمد بولان از مراکش آثار کوتاه و نیمه بلند داستانی و نماهنگ و دو داور بین الملل این بخش به همراه بهرام عظیمی آثار پویانمایی بخش بین الملل را قضاوت می کنند و در پایان نادر طالب زاده، عماد برنات از فلسطین و راشد رضوان از اسپانیا آثار بخش مستند را داوری می کنند.

دبیر جشنواره در این بخش برای نادر طالب زاده مستندساز و هنرمند ارزشمند کشورمان آرزوی سلامتی کرد.

میرزاخانی درباره برگزاری بزرگداشت در این دوره از جشنواره اعلام کرد: در این دوره از تلاش چندین ساله استاد گرانقدر مستندساز محمدرضا اسلاملو که سالیان درازی را صرف ساخت مستند هایی تاثیر گذار با موضوع وحدت کرده است، تقدیر خواهد شد.

این مدیر فرهنگی با اشاره به پخش آثار جشنواره از سیما بیان کرد: با توجه به عام بودن موضوع و با هماهنگی انجام شده و موافقت مدیران محترم شبکه های مستند و افق کلیه آثاری که تهیه کننده آن با نمایش آثارشان از شبکه موافق بودند آثار مستند از شبکه مستند و آثار داستانی، نماهنگ و پویانمایی تا جایی که کنداکتور پخش این شبکه ها اجازه دهد در ایام هفته وحدت ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه از شبکه ها پخش شوند.

میرزاخانی به انتشار کتاب جشنواره شامل همه آثار راه یافته به بخش های مختلف همراه با معرفی هیات های انتخاب و داوری و بزرگداشت ها به دو زبان فارسی و انگلیسی توسط مسعود نجفی اشاره کرد و گفت: توسط مسعود نجابتی در کنار مسجد جمکران یک صد هنرمند گرافیست تحت عنوان پویش مردمی وحدت به طراحی پوسترهایی با موضوع وحدت پرداخته اند که بیست اثر انتخاب شده و در کتاب این دوره از جشنواره منتشر خواهد شد.

وی در رابطه با معرفی آثار برگزیده و اهدای تندیس برگزیدگان عنوان کرد: ان شاء الله مراسم افتتاحیه کنفرانس جوایز بخش بین الملل با حضور رییس جمهور و در مراسم اختتامیه جوایز بخش ملی با حضور رییس مجلس شورای اسلامی اهدا می شود.

محمدرضا گلرو معاون امور اجرایی و برنامه ریزی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در پایان به لزوم برگزاری جشنواره فیلم در کنار کنفرانس پرداخت و گفت: این جشنواره متداوم بوده و در دوره آتی توجه ویژه به بخش عکس، پوستر و فیلمنامه نیز خواهد شد و امیدواریم خروجی فیلمنامه ها به آثاری در خور برای نمایش در دوره های بعدی جشنواره منجر شود.

منبع: خبرگزاری مهر


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>