سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۴ دی ۱۳۹۵ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

اسامی داوران بخش مسابقه مستند هفتمین جشنواره فیلم عمار اعلام شد

davaran-mostanad-ammar

دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار داوران بخش های مختلف مسابقه مستند خود را معرفی کرد.

به گزارش سوره سینما ، دبیرخانه هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار داوران بخش های مختلف مسابقه مستند خود در حوزه های «اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی»، «بیداری اسلامی، وحدت و مدافعان حرم»، «تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و فتنه ۸۸»، «جنگ نرم»،  «نقد درون گفتمانی» و  «ملت قهرمان» را معرفی کرد.

اسامی و رزومه این داوران به شرح زیر است:

اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی

سلیم غفوری

سید سلیم غفوری، متولد ۱۳۵۲ رشت، از سال ۹۱ مدیر شبکه مستند است. وی که دانش آموخته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی است، مدیریت اجرایی مرکز فرهنگی میثاق دبیری اتحادیه بین المللی امت واحده و عضویت در شورای مستند مرکز مستند سوره حوزه هنری را در کارنامه اجرایی خود دارد.

سیدسلیم غفوری در کسوت کارگردان آثاری از جمله  عراق سرزمین جنگها، آخرین فرزندان سومالی، کشمیر بهشت فراموش شده را تولید کرده و آثار نسیم حیات، جنگ پنهان، پارسیان زنگبار، آسیایی های به غزه می روند، کاروان آزادی، مرزبانان، قیام صحرا، اسرار زندان ابوسلیم، نیمه‌ی خاموش، خواب‌های سیاه و …از جمله تولیدات او در عرصه تهیه کنندگی بوده است.

از دیگر فعالیت های وی فعالیت جذب، آموزش و سازماندهی جوانان مستعد در راستای تشکیل گروههای متعدد مستندساز؛ برنامه‌ریزی و مدیریت کاروان آسیایی شکست حصر غزه؛ برنامه‌ریزی و مدیریت کاروان زائران صلح سوریه با حضور هنرمندان کشورمان در سوریه؛ برنامه‌ریزی، هماهنگی و اعزام گروههای مختلف مستندساز به نقاط بحرانی منطقه و جهان اسلام، است.

سردار نقدی

سردار محمدرضا نقدی متولد۱۳۴۰، تهران، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. از سمتهای پیشین او می‌توان به ریاست سازمان بسیج مستضعفین، ریاست سازمان حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و ریاست ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد. وی همچنین از سال ۷۹ تا ۸۸ بمدت ۹ سال معاونت آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت.

محمدرضا نقدی در خرداد ۱۳۵۸ به جهاد سازندگی پیوست. چندی بعد بصورت بسیجی و داوطلبانه وارد سپاه شد و مسئولیت فرهنگی سپاه گیلان را بر عهده گرفت. وی از بنیانگذاران قرارگاه حمزه سید الشهداء (ع) در شمال غرب کشور بود و پس از تصویب و شکل‌گیری این قرارگاه به سمت معاونت اطلاعات آن منصوب شد. نقدی در اواسط سال ۶۵ به جنوب اعزام و در قسمت اطلاعات عملیات مشغول به کار شد. در اسفند ۶۵ بدنبال کشته شدن فرمانده لشکر بدر به فرماندهی این لشکر منصوب شد. وی با پایان جنگ پس از گذراندن دوره فرماندهی و ستاد به فرماندهی دانشکده امام علی سپاه منصوب و این دانشکده را تأسیس کرد. با شروع جنگ در بوسنی مسئولیت پشتیبانی از مردم بوسنی و هرزگوین، را بر عهده داشت، در راس نیروهای پشتیبانی مردمی به بوسنی هرزگوین اعزام شد و کمتر از یکسال در آنجا بود.

میثم صفائیان

میثم صفائیان متولد سال ۱۳۵۷در ساوه است .دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه یزد .عضو انجمن اسلامی دانشگاه در دوران دانشجویی .سمینار های مختلفی در مورد هنر متعهد هنر برای هنر انسان طبیعت معماری .بهدلیل علاقه به حوزه دانشگاه را رها کرده است وبرای مستقل کردن درامد خود از حوزه مبادرت به تاسیس کارخانه سنگ کوبی کرد .بعد بافروش کارخانه در سبزوار کارخانه گچ راه اندازی کرد وبافروش این کارخانه هم ماشین سنگین خریده وکار مکند در حال حاضر راننده ماشین سنگین است

فریدون عباسی

دکتر فریدون عباسی دوانی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی دولت دهم  فرزند محمد حسین متولد سال ۱۳۳۷ ، اهل دوان شهرستان کازرون است. عباسی پس از اخذ دیپلم ریاضی فیزیک در رشته فیزیک دانشگاه شیراز پذیرفته شد و باشهید هسته ای دکتر علی محمدی هم دوره شد . فریدون عباسی پس از تحصیل در انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی داشت و مدارج فیزیک هسته ای را تا مقطع دکترا دنبال کرد. وی به دلیل نقش آفرینی در حوزه کاربرد هسته ای در صنعت و پیشرفت علمی کشور مورد خشم دشمنان خارجی قرار گرفت، و در نهایت اقدام به ترور او کردند اما نقشه شومشان عملی نشد.

عباسی از متخصصین لیزری است که در طرح جداسازی و غنی‌سازی اورانیوم با لیزر نیز شرکت داشته‌است. وی ریاست گروه فیزیک در دانشگاه امام حسین سپاه پاسداران هم دارد. عباسی عضو شورای مرکزی انجمن هسته ای ایران است که مقر آن نیز پژوهشکده کاربرد پرتو سازمان انرژی اتمی است.

مرتضی فیروزآبادی

مرتضی فیروزآبادی، کارشناس ارشد سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی و رئیس کانون های تفکر ایران (ایتان) است. دبیری جنبش عدالتخواه نیز از دیگر فعالیت وی قبل از این بوده است.

بیداری اسلامی، وحدت و مدافعان حرم

احمدرضا بیضایی

دکتر احمدرضا بیضایی سرپرست مدیریت امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، وی دارای دکتری تخصصی علوم تشریحی دامپزشکی از دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است و سابقه تدریس در دانشگاه‌های زنجان و تبریز را دارد.

وی پیش از این سرپرست مرکز ترکمنچای و واحد خامنه بوده و برادر «شهید محمودرضا بیضایی» شهید مدافع حرم می باشد.

جواد اردکانی

جواد اردکانی متولد ۱۳۴۱مشهد و فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه آزاد اسلامی است. وی  فعالیت سینمایی را از سال ۱۳۷۶ با مجموعه تلویزیونی «آقای  کفایت» آغاز کرد. او علاوه بر کارگردانی، به نویسندگی و تدوینگری نیز مشغول است. از جمله فیلم هایی که او کارگردانی کرده است می توان به چوری (۱۳۷۹)،  قناری (۱۳۸۱)، سبیل مردونه (۱۳۸۶)، به کبودی یاس (۱۳۸۷) و شور شیرین (۱۳۸۱) اشاره کرد.

شفیع آقا محمدیان

شفیع آقامحمدیان متولد ۱۳۳۸ اردبیل، فارغ التحصیل کارگردانی سینما و تئاتر از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر است. وی فعالیت هنری را سال ۱۳۶۱ با همکاری در تلویزیون آغاز کرد و بیست فیلم کوتاه خبری و مستند ساخت. آقامحمدیان سال ۱۳۶۷ فعالیتش را در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد و دفتر تولید «بصیر فیلم» را تأسیس نمود. نخستین تجربه سینمایی او کارگردانی فیلم «راننده سفیر» بود و کارگردانی تلفن، چشم عقاب، روی خط مرگ، فرار از جهنم، مروارید سیاه، راننده سفیر را در کارنامه خود دارد.

حجت الاسلام غریب رضا

حمیدرضا غریب‌رضا متولد ۱۳۵۸ روحانی نسل سومی انقلابی است که از گروه‌های مسجدی خوزستان برخاسته و در سال ۷۶ راهی مدرسه معصومیه در حوزه علمیه قم شده است. وی دوره مقدمات را تا پایه ۶ در مدرسه علمیه معصومیه گذراند و بعد از پایان تحصیلات مقدمات دوره سطح را در مدرسه آیت الله گلپایگانی و مدرسه فیضیه در خدمت اساتیدی چون حجج الاسلام حیدری ، نور مفیدی، نائینی و عبدالله النمر سپری کرد.

او در بین سال‌های طلبگی با مبانی اسلام ناب و امام خمینی گره‌خورده و دراین‌بین به سراغ یادگرفتن زبان عربی رفته و اولویت تبلیغی و فعالیت خود را در حوزه عربی با محوریت گفتگوی دینی و وحدت اسلامی گذاشته است و  در طول دو سال فعالیت موسسه فرهنگی گفتگوی دینی با همکاری نهادهای فرهنگی و افراد خیّر، نزدیک به ۸۰ نشست را با حضور اندیشمندان خارجی و داخلی برگزار کرده است.

حسین امیرعبداللهیان

حسین امیرعبداللهیان متولد ۱۳۴۳ در دامغان دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه (۱۳۷۰)، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل (۱۳۷۵) و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران است. وی که پیش از این معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران بود، در حال حاضر مدیرکل فعلی امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی و دستیار ویژه رئیس مجلس است. از دیگر فعالیت خای وی می توان به تدریس در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه، داوری رساله‌های PHD دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران و عضویت در هیئت مؤسس مرکز مطالعات غرب آسیا (اندیشکده روابط بین‌الملل) نام برد.

تاریخ انقلاب، دفاع مقدس و فتنه ۸۸

محمدصادق کوشکی

دکتر محمدصادق کوشکی، محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی، که در سال ۱۳۶۹ وارد دانشگاه امام صادق(علیه السلام) شد و در رشته معارف اسلامی و علوم سیاسی موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد گردیده است. وی دارای دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. کوشکی اکنون عضو هیأت علمی و رئیس گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر تهران بوده و سابقه ریاست دفتر هنر و ادبیات مرکز اسناد انقلاب اسلامی را در کارنامه خویش داراست. از وی چندین کتاب و ده‌ها مقاله در خصوص اندیشه سیاسی اسلام، اندیشه­های امام خمینی(ره)، غرب شناسی، جنبش نرم افزاری و نهضت تولید علم و مسایل جهان اسلام موجود است که در نشریات مختلفی به طبع رسیده است

محمد حسن روزی طلب

محمدحسن روزی‌طلب، متولد ۱۳۶۲، عضو هیات موسس و سردبیری پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز است. وی عضویت در کمیسیون رسانه مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دبیر تحریریه نشریه برداشت اول (۱۳۸۵-۱۳۸۸)، مشاور استاندار فارس (۱۳۸۶-۱۳۸۸)، دبیر سیاسی روزنامه ایران (۱۳۸۷-۱۳۸۸) و عضو شورای سردبیری روزنامه ایران و سردبیر ویژه نامه های رمز عبور ۱-۵ (۱۳۸۹-۱۳۹۰) را نیز تجربه کرده است. روزی‌طلب سردبیر چند ویژه‌نامه تاریخی از جمله «۳۰ سال پس از جراحی بزرگ (روزنامه جوان)»، «میوه ممنوعه (هفته‌نامه ۹ دی)» و… و نویسنده کتاب‌های «تکیه‌گاه بررسی نقش آقای اکبر هاشمی رفسنجانی در انتخابات نهم و دهم ریاست جمهوری»، «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان (با همکاری امیرحسین ثابتی)» و «ترکیب التقاط و ترور بررسی عملکرد و اسناد گروه فرقان» نیز می‌باشد.

جواد رمضان نژاد

رمضان نژاد متولد ۱۳۵۶ تهران و داراری مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات است و پیش از این مدیرگروه مستند شبکه چهار سیما، مدیر مرکز آموزشی و پژوهشی شهید آوینی صدا و سیما، و رئیس کانون برنامه‌‌سازان جوان بسیج صدا و سیما بوده است. رمضان‌نژاد همچنین عضویت شورای راهبردی مرکز سیمافیلم، دبیری کارگروه مستندسازی سازمان بسیج مستضعفین و سردبیری بخش‌های خبری رادیو و تلویزیون را تجربه کرده است. وی هم‌اکنون مدیریت شبکه «افق» سیما را برعهده دارد

یعقوب توکلی

محقق و مورخ و مدرس و کارشناس مسائل سیاسی است که در سال ۱۳۴۶ در آمل متولد شد. وی دارای کارشناسی علوم سیاسی و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل است. همچنین دارای تحصیلات حوزوی تا سطح چهار است.

توکلی در زمینه‌های جریان‌شناسی تاریخ نگاری، جریان‌شناسی سیاسی، جنبش‌های اسلامی، تاریخ تحولات معاصر، تاریخ دفاع مقدس و شخصیت‌شناسی معاصر دارای تخصص است و دارای سوابق تدریس در دانشگاه‌های سوره، شهید بهشتی، شاهد و مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است.

از فعالیت‌های اجرایی وی می‌توان به سردبیری نشریه زمانه، مدیریت گروه تاریخ تمدن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، مدیریت گروه ارشاد و تبلیغ مرکز پژوهش‌های مجلس و مدیریت گروه شهدا در پروژه دائره المعارف دفاع مقدس اشاره کرد.

مسعود رضایی

مسعود رضایی متولد سال ۱۳۴۱در تهران است .مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه امام صادق در یافت کرده است.وی عضو وسردبیر هفته نامه کیهان هوایی بوده است در سال ۶۶تا۷۶وسردبیر هفته نامه ی ارزش ها در سال ۷۶تا۷۸وعضو هیئت موسس دفتر مطالعات و تدوین تاریخ. از اثاراو می توان کتاب های سیاست نامه دین ودنیا رمان تصادف را نام برد.

وی بر ۵۰اثر تاریخی نقد نوشته است.

درحال حاضر به پژوهش سیاسی وتاریخی در دفتر مطالعات و تدوین تاریخ مشغول است.

جنگ نرم

آرش دریابندری

آرش دریابندری متولد ۱۳۴۱ تهران، نویسنده، مترجم و فارغ‌التحصیل رشته تاریخ اسلام از دانشگاه برکلی کالیفرنیا است. وی از سن چهار سالگی به مدت ۴۰ سال در کشورهای انگلستان و آمریکا زندگی نموده و از چند سال پیش به این سو تحقیقات و فعالیت علمی خود را در زمینه اسلام‌شناسی و شیعه‌شناسی متمرکز نموده است. وی تاکنون آثار متعددی از جمله کتاب «ولایت فقیه» حضرت آیت الله جوادی آملی را به زبان انگلیسی ترجمه نموده است. تأسیس وبگاهی در زمینه معارف اسلامی به زبان انگلیسی نیز از دیگر فعالیتهای او است.

فواد ایزدی

فؤاد ایزدی، عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان (پیوسته) و دانشکده حقوق و علوم سیاسی (وابسته) دانشگاه تهران است. وی دکترای خود را در رشته ارتباطات جمعی از دانشگاه ایالتی لوئیزیانا اخذ کرد. از دکتر ایزدی کتاب‌هایی نظیر «دیپلماسی عمومی آمریکا در قبال ایران» و «منبع شناسی تروریسم و صلح» منتشر شده است.

احمد سبحانی

احمد سبحانی، مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه ایران در دولت قبل

حجت الاسلام براتی

حجت الاسلام علی اکبر براتی، متولد سال ۱۳۵۰ بجنورد است که تحصیلات خود را تا سطح ۳ حوزه علمیه قم به اتمام رساند و حدود ۵ سال به سمت مدیریت سیاسی معاونت جامع و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم وریاست دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت کشور برگزیده شد.

او هم اکنون مسئول کارگروه بین الملل بنیاد خاتم الاوصیاء و دبیر مجمع فعالان جبهه جهانی انقلاب اسلامی است.

پیمان جبلی

پیمان جبلی در سال ۱۳۴۵ در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی مدرک دکتری فرهنگ و ارتباطات را از دانشگاه امام صادق (ع) دریافت کرد.

جبلی از کارکنان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران است و پیش از سفر به تونس در جایگاه سفیر ایران در آن کشور، تجربه های متفاوتی در عرصه خبر و اطلاع‌رسانی داشته است.

دبیر و سردبیر بخش‌های مختلف صداوسیما و مؤسس بخش گفتگوی ویژه خبری شبکه ۲ در سال ۷۹ ، مدیر دفتر شبکه العالم در بیروت، مدرس دانشگاه و مسئولیت‌های دیگر از جمله معاونت رسانه‌ای شورای‌عالی امنیت ملی مجموعه ای از تجربیات وی را تشکیل می‌دهد. و هم اکنون نیز در جایگاه معاونت برون مرزی صداوسیما قرار دارد.

نقد درون گفتمانی

مهدی نصیری

مهدی نصیری متولد ۱۳۴۲ در دامغان، روزنامه‌نگار، نویسنده و پژوهشگر علوم دینی‌ست. وی سردبیر و مدیر مسئول هفته‌نامه صبح و روزنامه کیهان بوده و اکنون نشریه سمات را در دست انتشار دارد.

نصیری تحصیل دروس حوزوی را از سال ۱۳۵۴ در حوزه علمیه دامغان نزد پدر (که خود تحصیل کرده حوزه علمیه نجف بود و به مقام اجتهاد رسیده بود)، و دیگر عالمان آن حوزه آغاز کرد. در سال ۱۳۵۸ برای ادامه تحصیل عازم حوزه علمیه قم شد و تا سال ۱۳۶۶ دروس سطح حوزه را ادامه داد و همزمان در مدرسه علمیه رسالت به تدریس دروس ادبیات و منطق پرداخت. در سال ۱۳۶۵ همکاری با موسسه مطبوعاتی کیهان را در قم آغاز و یک سال بعد برای ادامه همکاری به تهران رفت و به عنوان دبیر سرویس مقالات روزنامه کیهان کار مطبوعاتی را ادامه داد و مقالات متعددی در زمینه مسائل سیاسی و فرهنگی روز نوشت.

مهدی نصیری همچنین انتشار ماهنامه سیاحت غرب برای مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما در قم را در کارنامه مطبوعاتی خود دارد که تاکنون هشتاد و پنج شماره آن منتشر شده است. مدیریت مسئول انتشارات کتاب صبح که عمدتاً به انتشار آثاری در زمینه غرب شناسی می‌پردازد نیز با مهدی نصیری است. نصیری علاوه بر نگارش ده‌ها مقاله و گفتگوی مطبوعاتی، چهار کتاب با عنوانهای «اسلام و تجدد»، «فلسفه از منظر قران و عترت» ، «جایگاه اجتماعی زن از منظر اسلام» و «آوینی و مدرنیته» تالیف و منتشر کرده است.

علیرضا قزوه

علیرضا قزوه در اول بهمن ماه سال ۱۳۴۲، در گرمسار به دنیا آمد. در سال ۱۳۶۴، وارد دانشگاه حقوق قضایی قم شد و در سال ۱۳۶۹، به دریافت مدرک کارشناسی این رشته نائل آمد. تحصیلات خود را در رشته کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران ادامه داد و در سال ۱۳۷۶موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد گردید. وی در سال ۱۳۹۱ از آکادمی علوم روسیه دانشنامه دکتری خود را در رشته فیلولوژی دریافت کرد. قزوه اولین شعر خود را در سال ۱۳۶۰ سرود و در سال ۱۳۶۳همکاری خود را با مجله امید انقلاب آغاز کرد. شعرهای وی تا کنون به صورت پراکنده در بیشتر روزنامه‌ها، مجلات کثیرالانتشار مجموعه شعرهای گرد آوری شده، انتشار یافته است. قزوه تا کنون با روزنامه‌های جمهوری اسلامی اطلاعات ماهنامه ادبستان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران حوزه هنری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و… همکاری داشته است. وی از سال ۱۳۶۸تا سال۱۳۷۷مسئولیت صفحه «بشنو از نی» روزنامه اطلاعات را عهده دار بوده است. از سال ۱۳۷۸وابسته فرهنگی ایران در کشور تاجیکستان بود. وی از جمله شاعرانی می‌باشد که تا کنون در بیشتر همایش‌های سراسری شعر دفاع مقدس، و شب شعرهای دفاع و مقاومت حضوری فعال داشته است. در طول دفاع مقدس مدت یک سال را در جبهه‌ها گذرانده است. «قزوه» در سال های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۲ مسئولیت کانون‌ها ادبی در فرهنگ سراهای تهران را عهده دار بود.

عباس سلیمی نمین

عباس سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، مدیر مسئول سابق کیهان هوایی به مدت ۱۳ سال بوده است. وی پژوهشگر برجسته تاریخ انقلاب اسلامی و مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران است. سلیمی نمین نویسنده بیش از ۳۰۰ بولتن در نقد و بررسی کتاب‌های منتشرشده درباره تاریخ ایران می‌باشد. او بیش از ۱۳ سال مدیرمسسئول نشریات کیهان هوایی و روزنامه انگلیسی زبان تهران تایمز بود. از سلیمی نمین بیش از ۱۰ جلد کتاب در موضوع تاریخ انقلاب اسلامی منتشر شده است.

ابراهیم فیاض

ابراهیم فیاض، متولد ۱۳۴۲، استادیار گروه انسان‌شناسی دانشکده جامعه‌شناسی دانشگاه تهران است. وی دکترای خود را در رشته فرهنگ و ارتباطات از دانشگاه امام صادق (ع) اخذ کرده و در کارنامه خود، آثاری نظیر «ایران آینده به سوی الگویی مردم‌شناختی برای ابرقدرتی ایران»، «تعامل دین، فرهنگ و ارتباطات: نگاهی مردم‌شناختی»، «تولید علم و علوم انسانی»، «جامعه‌شناسی معرفتی ادبیات و ارتباطات» و «مردم‌شناسی دینی توسعه در ایران» را به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام علی جعفری

جت الاسلام علی جعفری در مقطع کارشناسی فقه و حقوق مدرسه عالی شهید مطهری و کارشناسی ارشد تحقیق در ارتباطات اجتماعی و دکترای فرهنگ و ارتباطات را در دانشگاه امام صادق تحصیل کرده است. وی سابقه عضویت در کمیسیونهای فرهنگ و رسانه مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری، مدیر گروه مطالعات هنر رسانه و گردشگری مرکز پژوهش‌های مجلس، معاون آموزشی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)، مدیر کل پژوهشی دانشگاه امام صادق(ع) و عضو هیات علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات را در کارنامه خود دارد. پژوهش برتر دوره دکتری در سال ۸۵ با عنوان “نسبت جهانی شدن و اطلاعاتی شدن با ارتباطات میان‌فرهنگی”، برنده جایزه ملی جشنواره پژوهشهای اجتماعی ابوریحان، تدریس دروس ارتباطات جمعی و مبانی خبر در دانشکده صدا و سیمای قم از دیگر سوابق وی است. وی اکنون برای ادامه دروس حوزوی در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل است.

ملت قهرمان

اقبال واحدی

متولد ۱۳۳۵ سنقر کرمانشاه و فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی با گرایش جامع فیلمسازی از مرکز آموزش فیلمسازی وزارت ارشاد است. وی از سال ۱۳۷۰ اجرا(مجری‌گری) را از برنامه‌های پزشکی و کودک تلویزیون شروع کرده است و اوج فعالیتش به تولید و اجرای «سفرنامه صبا» در برنامه صبح بخیر ایران و برنامه «مستقیم آبادی» باز می‌گردد که در زمان خودش مخاطبان زیادی را داشت.

مجتبی نامخواه

متولد ۱۳۶۴ و دانشجوی دکتری دانش اجتماعی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام است. وی که در حال حاضر به تحصیل در مقطع خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم مشغول است، ضمن پژوهش و تدریس در زمینه اندیشه‌های امام خمینی(ره)، مقالات و یادداشت‌های متعددی در زمینه موضوعات و مسائل انقلاب اسلامی به نگارش در آورده است.

سینا واحد

سینا واحد متولد سال ۳۲در تهران است محقق تاریخ   شاعر و نویسنده.دارای دکترای افتخاری از دانشگاه ارژانتین.از فعالیت های وی میتوان به مشاور فرهنگی رئیس جمهور، کاردارفرهنگی ایران در آرژانتین، عضو شورا فارابی، عضو شورای عالی سینما، عضو گروه اجتماعی صدا و سیما، عضوشورا گروه تلوزیونی بنیاد، شهید عضو شورا موسیقی صدا و سیما، عضو شورای فیلم و سریال شبکه یک عضو هیئت داوران اولین جشنواره موسیقی فجر، عضو شورا عالی صدا و سیما، عضو هیئت داوران جشنواره تئاتر دفاع مقدس؛ او هم اکنون برای روزنامه قدس می نویسد

حجت الاسلام رهدار

وی از سال ۱۳۸۰ مشغول درس خارج فقه و اصول در حوزه علمیه قم بوده و پس از آن که در سال ۱۳۸۵ از مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (قم) در مقطع ارشد از رشته علوم سیاسی فارغ‌التحصیل شده، در مقطع دکتری همین رشته در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (تهران) مشغول به تحصیل گشته و در سال ۱۳۹۲ رساله خود را با عنوان «گام‌های نظری تشیع برای گذار از حاشیه به هسته قدرت سیاسی» دفاع کرده است. از وی تاکنون حدود ۱۱ جلد کتاب به صورت تیمی، سه جلد کتاب به صورت تألیف شخصی و پنج جلد کتاب به صورت «زیرنظر» و نیز بیش از ۸۰ مقاله در مجلات علمی ـ تخصصی، علمی ـ ترویجی و علمی ـ پژوهشی کشور منتشر شده است. وی  که هم‌اینک رئیس «مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه» در قم می‌باشد، علاوه بر تمرکز بر دو پروژه «فقه سیاسی» و «تمدن اسلامی»، در رشته‌های فلسفه، تاریخ، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی در دانشگاه‌های مختلف کشور در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تدریس اشتغال دارند.

مجید بذرافکن

دکتر مجید بذرافکن در رشته علوم سیاسی و گرایش انقلاب اسلامی دارای مدرک دکتری بوده و از جمله اساتید و مدرسین در حوزه انقلاب اسلامی شناخته می‌شود. کارشناسی مرکز اسناد انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت‌های این استاد است. اندیشه امام خمینی و تحلیل سیاست‌های منطقه در قبال انقلاب از تخصص‌های اوست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>