سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۵ در ۱۰:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

طباطبایی‌نژاد: جشنواره فیلم فناوری و صنعتی می‌تواند تاثیرگذاری جدی داشته باشد

tabatabaee

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد که جشنواره‌های موضوعی مانند جشنواره فیلم فناوری و صنعتی در صورت جلب توجه مجموعه‌های دولتی و خصوصی به سمت سینمای ایران، می‌توانند تاثیرگذاری جدی داشته باشند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مرکز گسترش در حوزه تولید فیلم­های صنعتی فعالیت­هایی را انجام داده است، عنوان کرد: با اینکه مرکز گسترش بر ساخت فیلم‌های صنعتی تمرکز نداشته است اما در بین آثار تولید شده در مرکز می­توان فیلم‌های صنعتی و فناورانه را نیز پیدا کرد.

وی ادامه داد: در مرکز گسترش الویت‌بندی برای موضوعات مختلف وجود ندارد بنابراین ممکن است آثار صنعتی زیادی در تولیدات این مرکز نبینیم. با این حال اگر در میان طرح­های مختلف در زمینه­های آئینی، ملی، مذهبی و… طرح صنعتی مناسبی هم وجود داشته باشد، حتما روی آ­ن‌ها کار می­کنیم.

طباطبایی‌نژاد در ادامه با تاکید بر اینکه جشنواره‌های موضوعی می‌تواند بر توجه فیلمسازان و مدیران به موضوعات مختلف تاثیرگذار باشد، گفت:‌ جشنواره­های موضوعی در صورت برگزاری مناسب، قطعا می‌توانند در حوزه‌ی مورد بحث‌شان تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال جشنواره‌ای مانند جشنواره فیلم فناوری و صنعتی زمانی می­تواند تاثیری جدی و واقعی داشته باشد که مراجع ذی­ربط در تولید این آثار دخیل باشند.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی همچنین یادآور شد: امروزه حامیان آثار فناوری و صنعتی، کارخانه­ها، مراکز تولید بزرگ و شرکت­های صنعتی معتبر هستند و جشنواره­ای که به شکل تخصصی به تولیدات این حوزه می­پردازد، باید پل ارتباطی میان این مراکز حمایتی و فیلمسازان فناوری و صنعتی باشد.

وی افزود: جشنواره فیلم فناوری و صنعتی با به وجود آوردن فضایی که شرکت­ها و کارخانه­های بزرگ در آثار سینمایی کشور سرمایه­گذاری کنند، قطعا می­تواند موفقیت بزرگی به دست آورد.

طباطبایینژاد در پایان سخنانش با تاکید بر اینکه جشنواره‌های موضوعی باید بر حوزه مورد بحث تاثیرگذار باشند، گفت: اگر جشنواره‌های موضوعی تنها ویترین نمایش آثار تولید شده و رقابت فیلمسازان آن‌ها باشند، حداقل تاثیرگذاری را دارند. این در حالی است که اگر مثلا جشنواره فیلم صنعتی بتواند شرکت‌ها، کارخانجات و موسسات فناوری و صنعتی را به حمایت از سینما و فیلمساز دعوت کرده و فضایی را ایجاد کند که برای تولید در حوزه آثار صنعتی تشویق شوند، می‌تواند از اثرگذاری جدی برخوردار باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>