سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ دی ۱۳۹۵ در ۱:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

«بی نامی»؛ فیلمی که به سینمای گذشته ایران وفادار است

bi-nami-1

علیرضا صمدی گفت: «بی نامی» فیلمی کلاسیک است که ساده حرفش را با مخاطب در میان می‌گذارد ؛ در عین حالی که به سینمای گذشته ایران وفادار است به سینمای شاعرانه هم نزدیکی دارد.

علیرضا صمدی کارگردان «بی نامی» در گفتگو با سوره سینما در مورد ساختار فیلمش توضیح داد: فیلم «بی نامی» متعلق به سینمای هنریست و  در قالب ژآنری خاص قرار نمی‌گیرد؛ مضمونش روابط انسانها و تمرکزش روی انتخاب های ما در زندگیست.

این کارگردان با بیان اینکه روایت این فیلم پیچیدگی‌های خاصی ندارد گفت: این روزها داستان و ساختار اغلب فیلم ها پرتعلیق است اما «بی نامی» فیلمی کلاسیک است که ساده حرفش را با مخاطب در میان می گذارد. در عین حالی که به سینمای گذشته ایران وفادار است به سینمای شاعرانه هم نزدیکی دارد.

وی در ادامه به چگونگی ساخت فیلمش اشاره کرد و گفت: به استار بودن یا نبودن بازیگران فیلمم توجه نداشتم سعی کردم از بازیگران خوبی که از عهده نقششان بر بیایند استفاده کنم؛ ضمن اینکه باران کوثری آنقدر در تئاتر بازیگر فعالیست که به نظر من بازیگر تئاتر به حساب می آید تا سینما. در این فیلم باران کوثری برخلاف دیگر بازیهایش ، نقش نزدیک به سن خود را بازی می کند و آزمون جدیدی برایش به حساب می آید. او و حسن معجونی در این فیلم به خوبی در کنار هم قرار گرفتند.

bi-nami-3

صمدی ارتباط با مخاطب را اولویت اول در ساخت فیلمش دانشت و گفت: در عین حالی که موضوع فیلم دغدغه همه ماست اما این فیلم مخاطب صاحب اندیشه را به خود جذب خواهد کرد.

وی در خصوص ادغام کلیه بخش‌های جشنواره فجر گفت: به تصمیم دبیر جشنواره احترام می گذارم و امیدوارم در این صورت شاهد جشنواره گرم و پررونقی باشیم .

محمدحسن معجونی، باران کوثری، هوشنگ قوانلو، محمود نظرعلیان، مهتاب ثروتی، شهروز دل افکار، پوریا رحیمی سام، رضا افشار، علی باقری بازیگران «بی‌نامی» هستند.

bi-nami-2

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: چند روز مانده به تولد چهل سالگى امیر که اتفاقاتى او را وارد بحران بزرگى مى کند؛ بحرانى که او را به جستجو وا مى دارد.

فیلم‌نامه «بی‌نامی» نوشته مشترک فرهاد مهندس پور و علیرضا صمدی است و مجید رضابالا آن را تهیه کرده است.

دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: مدیر فیلمبرداری:امین جعفری، صدابردار:علی ذوالفقاری، تدوین: خشایار موحدیان و سودابه سعیدنیا، مجری طرح: مهدی نویدانفر، طراحى و ترکیب صدا:علیرضا علویان، موسیقى:آرمان موسى پور، طراح صحنه:بهزاد آدینه،طراح لباس:هما بهجتی، طراح چهره پردازی:علی بهرامی، مشاور کارگردان: بهنام بهزادی، برنامه ریز و دستیار اول: مسعود میمی، عکاس و تصویر بردار پشت صحنه:ماهور موساییان و مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>