سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ در ۱۰:۵۶ ق.ظ چاپ مطلب
اژدری:

فضای کار در سینمای کودک بهتر است

farzad-azhdari

فرزاد اژدری با اشاره به شرایط سخت فیلم اجتماعی ساختن تأکید کرد سینمای کودک می‌تواند جهت‌دهنده باشد.

فرزاد اژدری با اشاره به شرایط سخت فیلم اجتماعی ساختن تأکید کرد سینمای کودک می‌تواند جهت‌دهنده باشد.

این کارگردان با اشاره به نگارش دو فیلمنامه سینمایی برای مخاطب کودک به سوره سینما گفت: من به سینمای اجتماعی و طنز هم علاقه دارم ولی شرایط سینمای اجتماعی خوب نیست که بخواهم در این نوع سینما فعالیت کنم. فیلمنامه‌های طنز و اجتماعی آماده ساخت دارم اما این سینما طرفدار ندارد. شرایط طوری است که حس می‌کنم بهتر است در سینمای کودک باقی بمانم. ضمن اینکه فانتزی موجود در سینمای کودک قصه گفتن را راحت می‌کند.

وی افزود: دلیل دیگری که انگیزه‌ام را برای ماندن در سینمای کودک بیشتر می‌کند خالی بودن جای فیلم کودک در سینما است. مسئولین به این نقطه رسیده‌اند که فیلم کودک نداریم. کودکان ما از فیلم‌های معمولی کودک خسته شده‌اند و فیلم نو دوست دارند. بگذریم از کلاه قرمزی که بچه‌ها هنوز هم دوستش دارند. با شرایطی که تولید و اکران فیلم‌های اجتماعی دارند که از ابتدای تولید با هزاران بلای طبیعی رو به روست فکر می‌کنم بهتر است در سینمای کودک باقی بمانم.

اژدری گفت: شرایط در سینمای کودک کمی بهتر است و دردسرها کمتر. البته مشکلاتی هم وجود دارد. مثلا برای گرفتن پروانه ساخت فیلم «عملیات مهد کودک» با مشکل مواجه بودم به من گفتند که این فیلم شبیه فیلم‌های هالیوودی است. معلوم نبود این حرف ایراد است یا تعریف. به هر حال سینمای کودک در دنیا یک سینمای پیشرو است و من قصد دارم با این نگاه این سینما را دنبال کنم. امروزه از روی بازی‌های کودکان و فانتزی موجود در قصه‌های کودکانه فیلم‌های سینمایی ساخته می‌شود یعنی سینمای کودک به نوعی پیش‌برنده سینمای جدی است. کودکان امروز را نمی‌توان به راحتی جذب قصه و داستان کرد باید با شیوه‌های نو برایشان فیلم ساخت.