سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ بهمن ۱۳۹۵ در ۳:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

همایش داوران جوان ششمین جشنواره حسنات برگزار شد

hasanat

همایش داوران جوان ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد خبری جشنواره حسنات، امسال سومین سال متوالی است که بخشی از برترین‌های جشنواره حسنات در آئین اختتامیه را جوانانی انتخاب می‌کنند که پس از حضور در دوره‌های آموزشی در بخش‌های داستانی، فیلم‌نامه، پویانمایی، مستند و شهروندی آثار بخش مسابقه که توسط هیات انتخاب برای نمایش در چهار روز جشنواره حسنات معرفی شده‌اند را داوری کرده و نامزدهای مورد نظر خود را در هر بخش اعلام در نهایت در هر بخش یک اثر را به عنوان اثر برتر معرفی خواهند کرد.

در این راستا پس از ثبت‌نام در سایت جشنواره برای حضور در بخش داوران جوان، حضور در همایشی که برای این متقاضیان در نظر گرفته شده بود دومین گام همراهی با حسنات در گام ششم بود و از این رو با اعلام فراخوان، برگزاری این همایش در سالن همایش‌های دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان بیش از ۱۰۰ نفر از ثبت‌نام کننده در این همایش دو ساعته حضور یافتند و در قالب بخش پرسش و پاسخ ابهامات ذهنی خود در بخش داوران جوان را برطرف کردند.

اما سید علی نکویی، رئیس شورای سیاستگذاری ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان که در این همایش به سخنرانی پرداخت احسان و نیکوکاری را امانتی دانست که در فطرت انسان‌ها نهفته است.

وی ادامه داد: هدف جشنواره حسنات زنده کردن و یادآوری فطرت نیکی در انسان‌هاست و هنر سینما را می‌توان بهترین ابزار در این زمینه عنوان کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه جامعه هدف جشنواره حسنات همه افراد جامعه با هر مذهب و آئین و خط فکری هستند، اضافه کرد: جشنواره حسنات مختص گروه خاصی نیست و همه می‌توانند در این جشنواره سهیم باشند.

وی تاکید کرد: ما باید در جشنواره حسنات شرایطی را در جامعه ایجاد کنیم که هیچ انسانی احساس تنهایی و بیهوده بودن نداشته باشد.

فرزان معظم، رئیس داوران جوان ششمین جشنواره حسنات نیز در این همایش به ثبت نام بیش از ۱۲۰ نفر از جوانان اصفهانی در بخش داوران جوان ششمین جشنواره حسنات اشاره کرد و گفت: نیمی از این جوانان فارغ التحصیلان رشته‌های سینمایی هستند و در این راستا با موفقیت‌های خوبی همراه خواهیم بود.

وی ایجاد روحیه خودباروی در جوانان برای حضور در عرصه‌های سینمایی به ویژه در بخش تولید و همچنین داوری آثار سینمایی را از اهداف راه‌اندازی بخش داروان جوان در جشنواره حسنات عنوان کرد و افزود: در این راستا تنها راه موفقیت جوانان در این جشنواره تعامل با دست‌اندرکاران این جشنواره است تا بتوانند به خوبی از ظرفیت‌های موجود و به ویژه داوران بزرگ جشنواره استفاده کنند.

فریدون خسروی، عضو هیات داوران ششمین جشنواره حسنات نیز که در دوره چهارم و پنجم جشنواره حسنات مسئولیت داوران جوان جشنواره حسنات را برعهده داشت به کارنامه درخشان این بخش از داوری جشنواره حسنات اشاره کرد و اظهار داشت: برای نمونه در این راستا می‌توان از کشف استعدادی درخشان به نام سعید روستایی در جشنواره حسنات نام برد چرا که این هنرمند توسط هنرمندان بزرگ جشنواره دیده نشد و این جوانان بودند که این استعداد بزرگ را کشف کردند.

وی با اشاره به این که در فرهنگ و هنر یک نفر به راحتی می‌توانند در سرنوشت کشور تاثیرگذار باشد، افزود: باید باور داشته باشیم که عدالت فقط احساس نیست بلکه داوری نیز در این زمینه نقش بسزایی دارد.

خسروی با تاکید بر اینکه جوانان باید خود را باور داشته باشند تا بتوانند قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح کنند، ادامه داد: چنانچه شما جوانان خود را جدی نگیرید مردم و جشنواره حسنات شما را جدی خواهند گرفت و شما را به باور و اعتماد به نفس لازم خواهند رساند.

وی با اشاره به اینکه داوران جوان می‌توانند با توجه به فطرت پاکی که دارند آینده فرهنگ و هنر کشور را رقم بزنند، افزود: باید نیکوکاری را در ذهن تک تک افراد جامعه نهادینه کنیم تا به آینده‌ای درخشان برای کشور کمک کنیم.

مجید صدیقی، رئیس کمیته داستانی داوران جوان جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان نیز که معتقد است جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات و جوانان تعاملات خوبی را با همدیگر داشته‌اند، اظهار داشت: در واقع حسنات بستری را فراهم ساخته تا جوانان فرصت خودنمایی داشته باشند.

وی تاکید کرد: جوانان باید از خلاقیت، نشاط و پویایی خود در بستر جشنواره حسنات استفاده کنند تا بتوان روزنه امیدی را در ارتقای نظارت‌های فنی در آینده سینمای کشور شاهد باشیم.

حسین احمدی،رئیس کمیته بخش شهروندی داوران جوان ششمین جشنواره حسنات ترییت داوران جوان را به نوعی کار حسنه تلقی کرد و گفت: داوران جوان مولفه قابل توجهی در سینمای ایران هستند که تا قبل از حسنات به این مهم در سینمای کشور پرداخته نشده بود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه باید مهم‌ترین هدف داوران در انتخاب آثار باشد، ادامه داد: در این راستا باید این سنت حسنه در بدنه همه اقشار جامعه تزریق کنیم و جز با فیلم خوب این مهم محقق نخواهد شد.

ششمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات اصفهان، به دبیری رسول صدرعاملی، ۱۵ تا ۱۸ اسفندماه و همزمان با هفته احسان و نیکوکاری برگزار خواهد شد و کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان با همکاری بنیاد سینمایی فارابی برپاکننده آن است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>