سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ اسفند ۱۳۹۵ در ۳:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

حضور استودیو انیمیشن هورخش با ۸ اثر در جشنواره پویانمایی تهران

hoorakhsh

استودیو انیمیشن هورخش با ۸ انیمیشن کوتاه در بخش‌های رقابتی مسابقه ایران و بین الملل دهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی استودیو هورخش، این استودیو با مدیریت اشکان رهگذر، کارگردان و نویسنده با انیمیشن های کوتاه«درباره اش فکر کن»، «جاحکایتی»،  تیزرهای تبلیغاتی«سینره»، «مای»، «بانک آینده»، «سایت گردشگری هرمز» و موزیک ویدیوهای«ایشالله» و «پگاسوس» در دهمین جشنواره بین المللی پویانمایی به رقابت با دیگر آثار حاضر در جشنواره می پردازد.

موزیک ویدیو «ایشالله» به کارگردانی اشکان رهگذر که در تابستان سال ۹۴ برای آلبوم «مخرج مشترک» گروه موسیقی بمرانی ساخته شده است در دو بخش مسابقه ایران و بین الملل حضور دارد. موضوع این موزیک ویدئو: شخصیتی است که  سوار بر یک کابین ترن هوایی است و در طول مسیر بیننده شخصیت های انیمیشنی گروه موسیقی بمرانی را می بیند.

موزیک ویدیو «پگاسوس» به کارگردانی اشکان رهگذر برای گروه موسیقی کینگ رام در سال ۹۴ ساخته شد و این موزیک ویدیو در بخش مسابقه ایران این دوره جشنواره حضور دارد. این موزیک ویدیو داستان مردی را به تصویر می کشد که در اثر فشار های همه جانبه ای که متحمل شده، شروع به تخریب دنیای درونی و بیرونی خود می کند.

انیمیشن کوتاه «درباره‌اش فکر کن» به کارگردانی فائزه سپهر صادقیان با برداشتی آزاد از داستان «لطیفه‌ای در باب تضعیف روحیه کاری» نوشته هانریش بل در استودیو هورخش تهیه  شده است. این انیمیشن ۵ دقیقه‌ای که در سال ۹۳ ساخته‌شده در بخش مسابقه ایران شرکت دارد.

تیزر تبلیغاتی «سایت گردشگری هرمز» به کارگردانی فائزه سپهر صادقیان در سال ۹۵ ساخته‌شده است و در بخش مسابقه ایران حضور دارد. این تیزر روایت شخصی است که از روزمرگی‌های زندگی خسته است و درمیان جست‌وجو همیشگی ناگهان با وب‌سایت هرمز www.hormozevents.com آشنا می‌شود و سفری هیجان‌انگیز به جزیره هرمز رؤیایی دارد.

فصل دوم از سریال «جا حکایتی» به کارگردانی فائزه سپهر صادقیان  و تهیه  کنندگی استودیو هورخش که نخستین قسمت از آن در بخش مسابقه ایران جشنواره حضور دارد. در خلاصه داستان این سریال آمده است جعبه چوبی رهاشده در انزوای انبار حکایت‌هایی برای نمایش دارد، حکایت‌هایی که هم شادن و هم آموزنده، حکایت‌هایی که سرچشمه‌شان آموزه‌های شاعر ایرانی مولاناست.

تیزر تبلیغاتی «سینره» پنجمین انیمیشن کوتاهی است که از سپهر صادقیان در بخش مسابقه ایران شرکت دارد. اشکان رهگذر نویسندگی قصه این تیزر را بر عهده دارد. در خلاصه داستان این تیزر آمده است این بار راپونزل زندانی در قلعه ما، با مشکل ریزش مو مواجه است که توسط محصولات سینره مشکل حل می‌شود.

تیزر تبلیغاتی «مای» به کارگردانی امیر کاظمی هشتمین انیمیشنی است که از این استودیو در دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور دارد.

گفتنی است اشکان رهگذر فارغ‌التحصیل کارشناسی طراحی گرافیک و کارشناسی ارشد تصویرسازی است. او فعالیت تخصصی خود را از سال ۱۳۷۹ با شرکت صبا آغاز کرده و پس‌ازآن در سال ۱۳۸۴ استودیو خصوصی خود را بانام استودیو هورخش تأسیس کرد. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به کارگردانی و نویسندگی رهگذر نخستین اثر سینمایی استودیو هورخش است که ساخت آن از سال ۸۹ آغازشده و این روزها در مرحله دوبله، تدوین و آهنگسازی قرار دارد.

رهگذر پیش‌ازاین موفق به دریافت تندیس نقره‌ای آثار تجربی به دلیل تهیه‌کنندگی و تولید آثار تجربی و متفاوت، دریافت دیپلم افتخار برای انیمیشن کوتاه «تو…!»، دریافت جایزه ویژه آسیفا به دلیل تهیه‌کنندگی و تولید آثار تجربی متفاوت از هفتمین دوسالانه بین‌المللی پویانمایی تهران شده است.