سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۱ اسفند ۱۳۹۵ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

نهمین جشنواره فیلم پروین اعتصامی اردیبهشت ۹۶ برگزار می‌شود

9th-Parvin-Etesami

نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی بعد از تعطیلات نوروز در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما ، روابط عمومی نهمین جشنواره ملی فیلم پروین اعتصامی ضمن اعلام خبر فوق افزود: داوری بخش فیلم­های «زنان و میراث فرهنگی» با حمایت دکتر احمدی پور ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حال انجام است.

در این بخش بیش از ۳۰ فیلم با موضوعات: «زنان، حفظ، مرمت و احیا خانه‌های تاریخی، موزه‌های شخصی و بافت‌های تاریخی»، «زنان و باستان شناسی»، « کارآفرینی و اشتغال زنان»، « نقش زنان در طراحی، تولید و فروش صنایع دستی در کارگاه‌های تولیدی خانگی، صنعتی و بازارهای فروش سنتی و مدرن»، « راه اندازی بازارچه‌های صنایع دستی توسط زنان در خانه‌های تاریخی»، « نقش زنان در اقامت‌های بوم گردی»، « زنان سرمایه‌گذار در زمینه هتلداری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی» و « زنان تورگردان»  به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این میان ۹ فیلم به بخش مسابقه راه یافت.

جوایز بخش «زنان و میراث فرهنگی» شامل: «پلاک پروین زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم داستانی»، «پلاک پروین زرین، دیپلم افتخار وجایزه نقدی به بهترین فیلم مستند» و «پلاک پروین زرین، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهترین فیلم» است.

شایان ذکر است جشنواره فیلم پروین اعتصامی در این دوره در بخش‌های مختلف شامل: بخش زنان فیلمساز با موضوع «آزاد» و مردان فیلمساز با موضوع «زنان»، بخش تخصصی زنان سینماگر، بخش پرتره (زنان شاخص ایرانی)، بخش ادب و اندیشه پروین، بخش زنان و زندگی شهری (با حمایت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اداره کل امور بانوان شهرداری تهران)، بخش توانمندسازی زنان و بازتاب نشاط در خانواده (با حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده)، بخش زنان و میراث فرهنگی (با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) و بخش جزیره کیش (با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش) و مسابقه فیلم بلند سینمایی با عنوان جایزه بهترین فیلمساز زن سال طراحی و برنامه‌ریزی شده و به اجرا درآید.

جشنواره ملی فیلم  پروین اعتصامی به دبیری مازیار رضاخانی و با همکاری نهادها و سازمان‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>