سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

بزرگداشت فرشاد فدائیان در جشنواره فیلم صنعتی

farshad-fadaian

بزرگداشت فرشاد فدائیان از پیشکسوتان ساخت فیلم‌های صنعتی، در اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی در عسلویه برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی، فرشاد فدائیان متولد ۱۳۲۶ و دانش‌آموخته رشته فلسفه از دانشگاه تبریز است. او یکی از پیشگامان ساخت مستندهای صنعتی است که آثار متعددی در این حوزه دارد.

در کارنامه کاری فدائیان، عکاسی، تهیه‌کنندگی، تدوین، پژوهش و تصویربرداری به چشم می‌خورد.

مستندهای ساخته شده توسط فرشاد فدائیان عبارتند از: خاک تا سنگ، سنگ مادر خاموش، شناسنامه کارخانه‌ای فراموش شده، آبسال، ال‌ای‌بی۱، او و پرنده‌ها، گولش منزل، در مدرسه سید قلیچ ایشان، دام، مسافران کوچک سفری بی‌انتها، فیلم- موسیقی شهرزاد، یموت یک خانه یک ایل، یک سازه یک سد، سازه های آبی در تمدن خوزستان، ورود ممنوع، مرزها، ال ای بی ۲، آخرین بخشی، مهمان‌خانه عذرا، خانه ایوب، ورودی‌ها، بار دیگر آن خانه، خانه در خانه، گزارش هایی از آهن آهنگر و آهنگرخانه، خانه بامَسِ مهربان، داریوش و بانو، آخرین بازمانده: شهربانو، انگشت‌های پای چپ، بُرنا، ذاکر، کهنه نو می‌شود، دره گوران گهواره‌ای که تکان می‌خورد، مدارس جلفای نو (به زبان ارمنی)، لگراند، اگر عزت به قهوه‌خانه نیاید، شیرین نساء خانه‌ات کجاست، معلا تنها نیست، نجار پسر عطار، من و یک نوبت صیادی، خانه‌ای که پسرش را در شهر گم کرده، داس‌های اوسا جلیل، مادرم بُرزولان، آسبادهای نشتیفان، کنار قبرستان، بی اسب هم ترکمنم، برادران طایفه اسماعیلی همسران و فرزندان …، حباب …، بچه قصاب قصاب گوسفندان و کبوتران …، گیسو …، ماسوله با خسرو می‌خندد …، با گاوهای یوسف …، چهار پنجره رو به یک حیاط …، همه بیماران این پزشک …، شاعری که به مردمش نان می‌دهد، در و پنجره‌های مانده …، این بامداد خسته، یک جمع گُداری.

بر اساس این گزارش، چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا)، ۹ و ۱۰ اردیبهشت به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود. این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری شرکت‌های پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

برای اولین‌بار است که عسلویه به عنوان یکی از بزرگترین قطب‌های صنعتی و پتروشیمی خاورمیانه، میزبان برپایی یک رویداد سینمایی می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی برگزار می‌شود. چهارمین دوره این رویداد سینمایی با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>