سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱:۲۸ ب.ظ چاپ مطلب

محمد حمزه‌زاده: هنر انقلابی بُن‌بست ندارد/ سینماگران انقلاب عکس‌العمل سریع داشته باشند

hamzezadeh

رییس سازمان سینمایی حوزه هنری با اشاره به لزوم عکس‌العمل سریع سینماگران انقلاب درباره موضوعات مختلف، گفت: سینماگران انقلاب در تولید آثار عکس‌العمل سریع را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش سوره سینما ، محمد حمزه‌زاده رییس سازمان سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در تعریف هنر انقلاب و هنر غیر انقلاب اختلاف وجود دارد، اظهار داشت: برخی‌ معتقدند ما دوگانه‌ای به نام هنر انقلابی و هنر غیرانقلابی نداریم اما ما در حوزه هنری تعریف مشخصی از هنر انقلاب داریم.

وی گفت: در صدر موسسین و مولفین عبارت هنر انقلابی، شهید آوینی است. ایشان در تعریف هنر انقلاب هدف را اصلاح جامعه دانسته و به این معنی می‌توان گفت هنرانقلابی یک هنر مصلحانه و هنری است که اگر نقیصه‌ای در جامعه و افراد وجود دارد این هنر علاوه بر نشان دادن آن نواقص به قصد اصلاح آن حتماً راه و چاره و امیدی نشان می‌دهد تا به نوعی به حل مشکل منجر شود.

معاون سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی افزود: هنر انقلابی بر خلاف سایر آثار، بُن‌بست ندارد. غایت هنر انقلاب کمال انسان و جامعه است. کمال انسان در بهترین حالت با شهادت او ترسیم می‌شود. شهید آوینی که مولف، پدید آورنده و یکی از برگزیدگان این هنر است نیز همین مسیر هنر را در پیش گرفتند که در نقطه پایانی راه منجر به شهادتشان شد.

وی درباره جایگاه سینمای امروز انقلاب اسلامی نیز اضافه کرد: هنر سینما اساساً بعد از پیروزی انقلاب تاسیس شد. سینمای قبل از انقلاب چیزی برای سینمای بعد از انقلاب به ارث نگذاشت. سینمای انقلاب، پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و نیروهای خود را پرورش داد و کماکان به پیش می‌رود.

معاون سینمایی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: اگر امروز پیشرفتی در سینمای ما وجود دارد و آثار خوب و پُر مخاطبی دارد، غریب به اتفاق آن‎‌ آثار متعلق به هنر انقلابی است.

حمزه‌زاده تصریح کرد: اگر به حافظه رجوع کنیم چهره‌های متنوع و مختلف و آثار خوب و فاخر ضمن اینکه متعلق به سینمای انقلاب و مروج اخلاق و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند جزء بهترین آثاری بوده‌اند که مورد اعتنای مردم قرار گرفته‌اند.

وی درباره قله‌های پیش‌ روی سینمای انقلاب گفت: سینما در دنیا به عنوان یکی از ابزارهای ترویج گفتمان نقش ایفا می‌کند. گفتمان انقلاب اسلامی نیازمند این است که از طریق سینما و سایر هنرها توسعه و ترویج یافته و تبدیل به جریان شود.

حمزه‌زاده ادامه داد: پیش‌نیاز جریان‌سازی گفتمانی انقلاب اسلامی هوشیاری و عکس‌العمل سریع جامعه سینمایی کشور نسبت به مهمترین وقایعی است که امروزه در جهان اسلام همانند بیداری اسلامی، توجه به مستضعفین و استکباری ستیزی رخ می دهد. ما در حوزه سینما شاهد عکس‌العمل سریع نیستیم. سینماگران انقلاب در تولید آثار عکس‌العمل سریع را در دستور کار قرار دهند.

حمزه‌زاده تاکید کرد: سینمای انقلاب اسلامی اگر بتواند مسئله عکس‌العمل سریع را در دستور کار خود قرار دهد شاید بتوان گفت که سینمای انقلاب اسلامی به بلوغ رسیده است.

منبع: دفاع پرس


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>