سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱۰:۴۲ ق.ظ چاپ مطلب

پوستر بین‌المللی مستند «اعتراض وارد نیست» رونمایی شد

eteraz vared nist

پوستر بین‌المللی مستند «اعتراض وارد نیست» در آستانه‌ی نمایش در سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر با طرحی از گیلدا منوچهری رونمایی شد.

به گزارش سوره سینما ، مستند «اعتراض وارد نیست» ساخته محمدرضا و فرناز جورابچیان، بزودی در  بخش فیلم‌های مستند جشنواره شب‌های سفید کشور روسیه روی پرده خواهد رفت.

«اعتراض وارد نیست» زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می‌کشد که  به شکلی کاملا اتفاقی در زمین‌های تنیس شمال شهر تهران مشغول به کار می‌شوند. آنها توپ جمع می‌کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می‌کنند. به مرور تنیس یاد می‌گیرند و در آن پیشرفت می‌کنند اما هر چقدر در تنیس جلو رفته و پیشرفت می‌کنند، جامعه جدید زندگی‌شان پذیرای آنها نیست و به چشم غریبه به آنها نگاه می‌شود. زندگی‌شان در برزخ سختی گذران روزمرگی و ترس از بازداشت و بازگردانده شدن به افغانستان و نیز آرزوی تنیس باز شدن و شرکت در مسابقات تنیس می‌گذرد و برای آنها چاره‌ای جز ماندن در شرایط اقامت غیر قانونی و یا رفتن به سمتی آینده‌ای نامعلوم در غرب نمی‌گذارد.

در حالی که سیل مهاجرت غیر قانونی به اروپا معضل کنونی عصر معاصر به شمار می‌رود، این فیلم بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روه‌برو می‌کند.

این فیلم توسط خواهر و برادر فرناز و محمدرضا جورابچیان طی مدت ۳ سال ساخته شده و بهمن کیارستمی تدوین آن را بر عهده داشته است.

«اعتراض وارد نیست» تا کنون منتخب فستیوال‌های هات داکس کانادا و ,Canadian Diversity Festival ،”راه ابریشم” ایرلند، LCFF اسپانیا، فیلم‌های مستند افغانستان در استکهلم و پروین اعتصامی شده و بهترین فیلم مستند نیمه بلند در بخش کارگردانی دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت بوده است و همچنین جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند شانزدهمین دوره جشنواره بیروت و جایزه ویژه هیات داوران جشنواره نِز کلکته هند را نیز دریافت کرده است.

این مستند امروز شنبه ۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۳:۲۰ سالن شماره ۵ پردیس سینمایی چارسو در بخش نمایش‌های بازار سی و پنجمین جشنواره جهانی اکران می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>