سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۹:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

«اعتراض وارد نیست» به جشنواره فیلم مستند «افغانستان» در استکهلم راه یافت

eteraz vared nist fa

فیلم مستند «اعتراض وارد نیست» درادامه حضورهای بین المللی خود به چهارمین جشنواره فیلم مستند «افغانستان» که با حمایت خانه فرهنگ آسیا و مرکز فرهنگی هنری ABF در شهر استکهلم برگزار می‌شود، راه یافت.

به گزارش سوره سینما به نقل از بصیر سیرت، مستندساز و مدیر جشنواره، از میان فیلمهای ارسالی با موضوع افغانستان از کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، ایران و افغانستان تنها ۱۶ فیلم انتخاب شده‌ است.

این فیلم توسط خواهر و برادر فرناز جورابچیان و محمدرضا جورابچیان  ساخته شده و توسط بهمن کیارستمی تدوین شده است. فیلم زندگی پنج مهاجر افغان در ایران را به تصویر می کشد که  به شکلی کاملا اتفاقی در زمین تنیس های شمال شهرتهران مشغول به کار می شوند. توپ جمع می کنند و در اوقات بیکاری تنیس بازی می کنند. تنیس یاد می گیرند و در آن پیشرفت می کنند اما جامعه جدید زندگی شان پذیرای آنها نیست . این مستند بیننده را با بخشی مهم و اغلب نادیده گرفته شده از معضلات این مهاجران در خاورمیانه روبرو می کند.

فرناز و محمدرضا جورابچیان با این فیلم، منتخب فستیوال های هات داکس کانادا ، راه ابریشم ایرلند، LCFF اسپانیا، شبهای سفید سن پترزبورگ وپروین اعتصامی شده اند. همچنین کاندید بهترین فیلم مستند نیمه بلند در بخش کارگردانی دهمین دوره جشنواره سینما حقیقت بوده اند و  جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند شانزدهمین دوره جشنواره بیروت، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره نِز کلکته هند، را نیز دریافت کرده اند. همچنین این فیلم در بخش نمایش های بازار سی و پنجمین جشنواره جهانی فجر به نمایش درآمد.

گفتنی است اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم مستند «افغانستان» در تاریخ ۲۶ و ۲۷ خرداد در شهر استکهلم برگزار می شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>