سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ در ۱:۳۵ ب.ظ چاپ مطلب

پردیس سینمایی «مگامال» با امکانات ویژه افتتاح شد

eftetah-megamall

مراسم افتتاحیه پردیس سینمایی «مگامال» با حضور سیدمجتبی شفیعی مدیرعامل شرکت نگین و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما، در این مراسم سیدمجتبی شفیعی مدیرعامل شرکت نگین مالک اصلی «مگامال» گفت: پردیس سینمایی «مگامال» یک خاصه و دغدغه‌ای ۲۰ ساله برای ساکنین غرب تهران بود که با کمبود جدی فضاهای فرهنگی مواجه بودند. این مجموعه بر اساس تصمیمی که سال گذشته صورت گرفت در مجموعه «مگامال» قرار شد که در عرض ۱۴ ماه این مجتمع سینمایی تجهیز شود و به بهره‌برداری رسید. از ابتدا تصمیم بر این شد که از بهترین متخصصین این کار استفاده شود که خدا شکر می‌کنیم با تلاش‌هایی که صورت  گرفت در یک دوره ۴ الی ۵ ماهه این مجموعه به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه افزود: امروز که در این مرحله قرار داریم باید بگویم این مجموعه ۱۰ سالن سینمایی دارد که یکی از سالن از این تعداد  VIP است اغلب این سالن‌ها دارای لژ هستند و فضاهای اختصاصی برای خانواده‌ها ترتیب داده شده است و در سایر پردیس‌های سینمایی تقریباً امکاناتی به این شکل وجود ندارد. به لحاظ صوتی سینماهایی که در این مجتمع قرار دارد باید بگویم جزو بهترین و مجهزترین سیستم‌هایی است که در کشور وجود دارد. همین کیفیت در بحث تصویری هم لحاظ شده است. نکته بسیار مهم این است که صندلی‌های پردیس‌های سینمایی «مگامال» جزو باکیفیت‌ترین صندلی‌هایی است که در کشور وجود دارد. در مجموع این مجتمع سینمایی با بیش از ۱۳۰۰ صندلی می‌تواند امکانات خوبی را برای این منطقه در غرب تهران فراهم کند.

او همچنین گفت:‌ توجه به نیازهای مردم امری است ضروری، به عنوان مثال در غرب تهران و در شهرک اکباتان جمعیت به بیش از ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد و اغلب ساکنین این شهرک در سنین جوانی هستند که باید به حقوق آنها به لحاظ فرهنگی و اجتماعی توجه شود. طی همین دو روز که از اکران فیلم‌ها در این پردیس می‌گذرد انعکاس عکس‌العمل‌های مردمی را دریافت کرده‌ایم که بسیار مثبت و انرژی‌بخش بوده است. پیش‌بینی می‌کنیم این پردیس‌های سینمایی تبدیل به پاتوق‌های فرهنگی خوبی برای شهروندان این مناطق بشود.

شفیعی در ارتباط با سالن شماره یک این مجموعه که به نوعی سالن اصلی آن محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۳۵۰ صندلی دارد و امکانات ویژه‌ای را در اختیار مخاطبین خود قرار می‌دهد، یکی از این موارد طراحی بسیار برجسته صوتی این سالن است به همین منظور پیش‌بینی شده است که در این سالن امکان اجرای تئاتر نیز وجود دارد و پرده نمایش به نوعی تعبیه شده است که جمع می‌شود تا عوامل بتوانند کارشان را راحت انجام دهند. یکی از نکات مهم که باید به آن اشاره شود فاصله مناسب صندلی‌ها با یکدیگر است که عبور و مرور را برای افراد راحت کرده است. نقطه قرارگیری این مجموعه فرهنگی به لحاظ دسترسی به وسایل نقلیه مناسب است و با مترو شهری می‌توان به راحتی به آن دسترسی پیدا کرد.

در ادامه این مراسم که به مناسبت نیمه شعبان تلاش شده بود با بخش های سرگرم کننده که با حضور طنزپردازان ترتیب داده شده بود لحظات مفرحی برای مردم شکل بگیرد. منوچهر محمدی مدیر عامل نمایشگران پرده نقره ای همراه با اصحاب رسانه از سالن‌های نمایش دیدار کردند.