سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

ماه رمضان و تمهیدهای ویژه برای جذب مخاطب در سینماها

kazemi1

اگر سینما رفتن را یک سنت بدانیم، می‌توانیم برای ماه رمضان امسال به طرح‌هایی فکر کنیم که مخاطب را به سالن های سینما بیاورد و مانع رکود و رخوت در این ایام شود.

سوره سینما محمود کاظمی : ماه مبارک رمضان فرا رسیده است، این ماه، ماه ضیافت الهی است، ماه جشن مسلمانان. برای این ماه می‌توان برنامه‌هایی ویژه داشت. همان طور که در خانواده‌های ایرانی آیین‌ها و مراسمی ویژه این ماه وجود دارد و همین آیین‌هاست که حال و هوایی خاص به ماه رمضان می‌دهد. اگر سینما رفتن را یک سنت بدانیم، می‌توانیم برای ماه رمضان امسال به طرح‌هایی فکر کنیم که مخاطب را به سالن های سینما بیاورد و مانع رکود و رخوت در این ایام شود. طبیعی است ماه رمضان مانند هر بازه زمانی، خصوصیاتی دارد. امتیازهایی و نقاط ضعفی که می‌توان با برنامه ریزی آن را اصلاح کرد. پایان ماه رمضان، با اکران عید فطر گره خورده که برای سینماداران موسم جذب مخاطب است. اما یک ماه، سالن ها درگیر کمبود مخاطب و سردی گیشه هستند. در ادوار مختلف، راهکارهایی متعدد برای حل این معضل اندیشیده شده، بعضی جواب داده و بعضی شکست خورده است. قطعا هدف از ماه رمضان، تقویت روحیه معنوی و تزکیه نفس است. فردی نباید این فرصت استثنایی را از اقشار مختلف جامعه بگیرد، اما در کنار عبادت و توجه به فرایض دینی می‌توان زمان‌هایی را به تفریح و سرگرمی‌هایی مشروع و فرهنگی اختصاص داد. کاری که تلویزیون انجام داده و با ساخت سریال‌ها و تولید ویژه برنامه‌هایی مخاطب جذب می‌کند. نمایش آثار دینی و متناسب با فضای معنوی این ماه، اختصاص سانس‌هایی پس از اذان مغرب، برگزاری رویدادهای خاص، دعوت از عوامل ساخت فیلم‌ها و چهره‌های شاخص شاید بتواند بخشی از معضل کاهش مخاطب در این ماه را جبران کند.

از خداوند متعال می‌خواهم توفیق بهره‌مندی از برکت‌های این ماه به همه ما عطا بفرماید و طعم شیرین عبادت خالصانه و خدمت صادقانه را به ما ارزانی دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>