سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب
جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان برگزار می‌کند؛

سلسله نشست‌هاى تخصصی و میان رشته‌ای سینماى کودکان و نوجوانان

ahad-koodak

سى امین جشنواره بین‌المللى فیلم‌هاى کودکان و نوجوانان با هدف تبیین رابطه میان سینماى کودک و علوم انسانى مرتبط، سلسله نشست‌هاى میان رشته ای و تخصصى برگزار خواهد کرد.

به گزارش سوره سینما به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، سیداحد میکائیل زاده مدیر ارتباطات و امور رسانه ای سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درخصوص برگزارى این نشست پیش از آغاز جشنواره گفت: در راستای تعامل استفاده موثر از ظرفیت های علمی و دانشگاهی و گفتگوی سازنده با هنرمندان سینمای کودک و نوجوان و پیگیری مباحث میان رشته ای و همچنین شکل گیری ارتباط دو سویه و چند سویه و سینمای کودک و نوجوان، مخاطبان این سینما، خانواده ها و دیگر عرصه های فکری و معرفتی چون علوم اجتماعی، رسانه، روانشناسی، انسان شناسی، مطالعات فرهنگی و … با محوریت مسائلی نظیر بازیگر و جایگاه بازیگری در سینمای کودک و نوجوان، مدرسه و سینمای کودک و نوجوان با محوریت طرح زنگ سینما، اقتباس و ظرفیت های ادبیات کهن و پتانسیل های موجود برای اینگونه از سینما، انیمیشن و سینمای کودک، مخاطب شناسی و جاذبه های متنی و محتوایی برای کودکان و نوجوانان، تحقیق و پژوهش روزآمد و نیاز آن برای سینما کودک و نوجوان، نقش سینما در سلامت روانی کودکان و نوجوانان و ……. را برگزار می‌کند.

وى ادامه داد: این سلسله نشست ها بنابر موضوع و محورهای آن به دو بخش تخصصی و میان رشته ای تقسیم می شود که با همکاری فیلمسازان و هنرمندان سینمای کودک و نوجوان، فرهیختگان و اساتید دانشگاه و اصحاب رسانه در مراکز علمی – فرهنگی و رسانه ای برگزار خواهد شد.

میکائیل زاده با تاکید بر ضرورت و اهمیت این نشست ها گفت: اگر نگاهی مبتنی بر تعامل، گفتگو و امر پژوهشی اتخاذ کنیم با فرض تامین سایر الزامات مربوطه، قطعا می توانیم به ارتقاء سطح تولید، افزایش مخاطب موثر و جدی، تاثیرگذاری بهتر و نتایج مطلوب تر برسیم. این نشست ها به بازنمایی شاخص های کمی و کیفی کمک خواهد کرد و می تواند به کیفی شدن بیش از پیش حوزه سینمای کودک و نوجوان کمک کند.

سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>