سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۳۹۶ در ۶:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

آماده سازی سینماها برای جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

koodak cinema

سینماها و سطح شهر اصفهان برای برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آماده می‌شوند.

به گزارش سوره سینما ، تابستان کودکان و نوجوان شهر اصفهان با هیاهوی سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان درهم‌آمیخته است. هرچند شهر در گرمای تابستان به سر می‌برد و زاینده‌رود همچنان خشک و دل‌مرده است اما بنرهای تبلیغاتی جشنواره کودک و نوجوان چهره شهر را متفاوت کرده‌اند. بنرهایی که با تصاویری از کودکانی شاد و معصوم در لباس‌هایی متفاوت در شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر نصب‌شده‌اند تا همه از برگزاری جشنواره‌ای برای کودکان و نوجوانان آگاه شوند.

فردا جشنواره آغاز خواهد شد و میزبانان اصفهانی در حال آذین شهر هستند. پرچم‌های قرمز بانام جشنواره در زیرشاخه‌های بلندترین درختان خیابان چهارباغ نصب‌شده‌اند که با آمدن نسیم کوچکی به حرکت درمی‌آیند. البته امسال برگزارکنندگان جشنواره راهی نو را برای مشارکت دادن کودکان و نوجوانان در جشنواره به‌کار گرفته‌اند؛ چراکه دبیر جشنواره معتقد است بدین شکل خانواده‌ها یاد می‌گیرند در کنار هم برای دیدن فیلم‌های گروه سنی کودکان و نوجوانان به سالن سینما بیایند. باشگاه مخاطبان در دو دوره قبلی جشنواره جهانی فیلم فجر به شکل موفقی اجرا شد. بنابراین فیلم‌سازان حاضر در جشنواره سی‌ام دیگر نباید نگران نمایش فیلم‌هایشان در فصل تعطیلی مدارس باشند.

خبرنگاران نوجوان در جشنواره

همان‌طور که بنرهای تبلیغاتی را در حاشیه زاینده‌رود دنبال می‌کنیم به پسر نوجوانی برمی‌خوریم که از خبرنگاران نوجوان جشنواره است. قبل از این‌که بتواند صحبت چندانی درباره حضورش کند، ماشینی که او و مادرش منتظرش هستند از راه می‌رسد و مجبور می‌شویم تنها به گرفتن عکسی از او در کنار بنر جشنواره اکتفا کنیم. امسال ۳۰ خبرنگار ۱۱ تا ۱۶ سال در کنار جشنواره خبرنگاری و گزارشگری را تجربه می‌کنند. آنها دوره‌های ویژه‌ای را به همت شهرداری اصفهان گذرانده‌اند و قرار است حتی بعد از جشنواره هم به‌عنوان خبرنگار محله‌های خودشان به فعالیتشان ادامه دهند.

سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، از ۹ تا ۱۵ تیر در اصفهان برگزار می‌شود.