سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ تیر ۱۳۹۶ در ۲:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

نشست خبری «دزد و پری۲» برگزار شد/ حسین قناعت: بچه‌های امروز با نسل قبل تفاوت زیادی دارند

ghenaat

حسین قناعت در نشست خبری فیلم «دزد و پری۲» در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: بچه‌های امروز با نسل های قبل تفاوت دارند. منِ کارگردان ابتدا باید بچه ها را به سینما بکشانم و بعد در سالن نمایش نگه دارم.

به گزارش سوره سینما ، نشست خبری سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان ظهر امروز شنبه ۱۰ تیر در سالن چشم انداز هتل کوثر با حضور عوامل فیلم و اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین قناعت کارگردان این فیلم بیان کرد: «دزد و پری ۲» در ادامه سری اول آن، فیلمی شاد و سرگرم کننده برای کودکان است. امیدوارم دزد و پری ۲ بتواند شرایط اکران مناسبی بگیرد و دیده شود.

وی درباره این که چرا سینمای کودکان علیرغم تفاوت های کودکان امروز مباحث جدی را کمتر مطرح می کند و پیام های جدی ندارد، بیان کرد: سال هاست که مبحثی در سینمای کودک به تفاوت سینمایی برای کودک و درباره کودک اشاره دارد. مهم است که در سینما به بچه ها اعتماد به نفس بدهیم. در دزد و پری ۲ هم این کودکان هستند که قهرمانان فیلم اند.

این فیلمساز افزود: من به عنوان فیلمساز کودک، در جریان فیلمسازی گاهی هم از کودک درون ام فاصله می گیرم و کمتر به پیام های منفی و اخباری درباره بی عدالتی های جامعه توجه می کنم. ساختن فیلم تلخ بودجه را بر نمی گرداند. همچنین این فیلم ها برای خانواده ها و بچه ها رضایت بخش نیست.

وی خاطرنشان کرد: بچه های امروز با نسل های قبل تفاوت دارند. منِ کارگردان ابتدا باید بچه ها را به سینما بکشانم و یک ساعت و نیم در سالن سینما نگه دارم. بنابراین تلاش می کنم فیلم سرگرم کننده بسازم. اما هیچ فیلمسازی فیلم بدون پیام نمی سازد. زیرا پیام در سینما کم یا زیاد حرف اول را می زند و من هم به این اتفاق بی توجه نیستم.

قناعت با اشاره به بودجه کم «دزد و پری۱» و استقبال خوب از آن گفت: خوشبختانه این فیلم با بودجه کمی که ساخته شد، به فروش میلیاردی رسید. با توجه به بازتاب های خوبی که دیروز در نمایش فیلم خود در جشنواره گرفتم، امیدوارم «دزد و پری ۲» هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: پشت صحنه فیلم های من گویی خانه ای است که کودکان در آن زندگی می کنند و بچه ها کم کم دوربین را نادیده می گیرند و مقابلش زندگی می کنند.

قناعت هزینه ساخت فیلم خود را ۳۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

یاس نوروزی بازیگر کودک دو فیلم «دزد و پری۲» و «قهرمانان کوچک» نیز از اهالی رسانه و سینما برای تماشای فیلم شان تشکر کرد. او درباره تعداد کارهایش گفت: ۱۲ فیلم سینمایی و چند سریال بازی کرده ام.

پارسیا شکوری بازیگر کودک فیلم های «دزد و پری۲» و «قهرمانان کوچک» نیز مهمانان را دعوت به تماشای سانس بعدی این اثر سینمایی کرد. او درباره همکاری اش با حسین قناعت گفت: این دومین همکاری من با آقای قناعت است و سومین همکاری مان هم از امشب اکران عمومی می شود.

اجرای این جلسه را رضا درستکار منتقد و کارشناس سینما برعهده داشت.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تا ۱۵ تیر ماه در شهر اصفهان ادامه دارد.