سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ تیر ۱۳۹۶ در ۴:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

کارگاه تخصصی آموزش انیمیشن با حضور امیرحسین صالحی برگزار شد

kargah animation

کارگاه تخصصی آموزش انیمیشن با حضور امیرحسین صالحی انیماتور و استاد انیمیشن سازی در دومین روز جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در کتابخانه مرکزی شهر اصفهان برگزار شد.

به گزارش سوره سینما ، کارگاه متحرک سازی در تولید صنعتی که به آموزش متحرک سازی پرداخت، با استقبال دانشجویان و فعالان انیمیشن روبه رو شد و سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی مملو از هنرجویان و علاقه مندان پویا نمایی بود.

امیرحسین صالحی مدرس کارگاه برپایی کارگاه های آموزشی در جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان را مفید دانسته و گفت: این کارگاه ها می تواند برای فعالان و هنرجویان رشته پویانمایی در مسیری که حرکت می کنند، موثر باشد، برنامه های اینگونه می تواند به هدف گذاری بهتر کمک شایانی بکند.

وی ادامه داد: هرکسی که در مسیر تولید پویانمایی حرکت می کند، باید از مسیر و جریان تولید اطلاع داشته باشد تا محصول نهایی کیفیت مورد نیاز را نتیجه بدهد.

این انیماتور عنوان متحرک سازی در تولید صنتعی را دارای کاربردی وسیع دانسته و گفت: همه باید فرآیندی ثابت را در تولید طی کنند، مهمترین مشکل در سیستم آموزشی این است که سیستم هدف گذاری یاد داده نمی شود و این امر سبب می شود تا هویت هدف شکل نگیرد.

صالحی ادامه داد: پس از هدف گذاری باید وارد فرآیند تولید شد و این امر دلیل هدف گذاری صحیح را نشان می دهد. تعداد کمی از تولیدات سال های گذشته به ثمر رسیده است و این اهمیت هدف گذاری در حوزه انیمیشن را مشخص می کند.

وی با بیان این موضوع که مقایسه کردن شرایط موجود با کارگاه های انیمیشن سازی بزرگ دنیا سبب نا امیدی یا هدف گذاری اشتباه می شود، اظهار داشت: برای هدف گذاری باید سیستم کشور خود را مدنظر داشت. انعطاف پذیری در برنامه ریزی عاملی بسیار مهم بوده و باید آماده حل مشکلات پیش رو باشیم.

صالحی همچنین ادامه داد: کنترل پروژه در تولید صنعتی بسیار مهم است، زیرا تولید صنعتی به معنی تولید پایدار بوده و این معنا را در بر دارد که باید روال تولید در یک کارگاه ادامه پیدا کند.

در ادامه این کارگاه تخصصی فیلمسازی در حوزه پویانمایی شیوه های تولید انیمیشن در سیستم صنعتی مورد بررسی قرار گرفت و شیوه ساخت پایدار به بحث و بررسی گذاشته شد.

سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تا ۱۵ تیر ماه در شهر اصفهان ادامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>