سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ تیر ۱۳۹۶ در ۱:۰۹ ب.ظ چاپ مطلب

سینماهای حوزه هنری اصفهان میزبان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان

cinema-esfehan

پنج سالن سینمایی حوزه هنری در اصفهان میزبان سی‌اُمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان هستند.

سوره سینما – علی پاکزاد : سینماهای اصفهان روزهای شلوغ و پرهیجانی را پشت سر می‌گذارند؛ روزهایی که هر سال در موسم برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان رونق و نشاط را به سینماهای این شهر تزریق می‌کنند. سینماداران و مسئولان برگزارکننده جشنواره در شهر اصفهان مانند دوره‌های پیشین این آمادگی را دارند تا در سینماهای شهر میزبان خوبی برای علاقه‌مندان به سینمای کودک و نوجوان باشند.

سیدمصطفی حسینی، مدیر امور سینماهای حوزه هنری استان اصفهان با اشاره به آمادگی سینماهای شهر اصفهان برای برگزاری جشنواره گفت: مجموعه سینماهایی که در اختیار جشنواره کودک و نوجوان قرار گرفته است، آمادگی کامل را برای برگزاری این مراسم دارند. از یک هفته قبل تمام مباحث فنی را مرتفع کرده‌ایم. در عمل از یک هفته قبل و به صورت جدی درگیر مقدمات و فراهم کردن مسائل جشنواره بوده‌ایم و اکنون نیز تمام سالن‌های ما درگیر جشنواره هستند.

حسینی ادامه داد:  مجموعه سینمایی سپاهان دارای دو سالن است. سالن اصلی این سینما که ۷۲۰ نفر گنجایش دارد، به صورت اختصاصی درگیر جشنواره خواهد بود. سینما سپاهان با توجه به ظرفیتی که دارد، به صورت قابل توجهی جشنواره را پوشش خواهد داد.

مدیر امور سینمایی استان اصفهان درباره تجهیزات سینماها گفت:  تجهیزات سینماهای ما کاملا به‌روز است. سیستم نمایشی «بارکو» را در سینماهایمان داریم. سیستم پخش صدا «دالبی دیجیتال» است. سعی کرده‌ایم فضاسازی مناسبی را در جشنواره کودک به وجود بیاوریم و برای روزهای جشنواره هیچ برنامه جنبی وجود نداشته باشد. تمام اتفاقات حول محور سینما رخ خواهد داد.

حسینی درباره وضعیت سینما فلسطین افزود:  سینما فلسطین سال قبل بازسازی شد. زیرا این سینما به مدت هشت سال تعطیل بوده است. این سینما نیز تمام شرایط یک سینمای استاندارد را در خود دارد. سینما فلسطین دارای سالنی با گنجایش ۵۲۰ نفر است. مجموعه سینما فلسطین نیز به تکنولوژی «دی سینما» مجهز شده است.

hoseini

او درباره آمادگی سینما چهارباغ در ایام جشنواره گفت:  سینما چهارباغ نیز که فروردین امسال افتتاح شده است، قبلا سینمای خانواده بود و اکنون چهار سالن سینما چهارباغ درگیر جشنواره خواهند بود. سینما چهارباغ یک روز قبل از سینماهای دیگر درگیر جشنواره شده است. به این دلیل که در بخش مسابقه داوران فیلم‌های مورد نظر را مشاهده می‌کردند. البته سالن سوره را نیز ما در اختیار داریم که مختص به داوران است و بازدید عمومی در آن‌جا نخواهیم داشت.

حسینی با اشاره به غیبت چند دوره‌ای جشنواره کودک در اصفهان توضیح داد:  خوش‌بختانه امسال دوباره جشنواره را در اصفهان برگزار خواهیم کرد. البته این سال‌ها به سبب عدم برگزاری جشنواره در اصفهان آسیب‌های جدی را متحمل شده‌ایم. همه می‌دانیم که جشنواره فجر در تهران برگزار می‌شود و این رویداد تبدیل به یک برند شده و این موضوع قابل توجه است. جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان نیز باید چنین حال‌وهوایی پیدا کند. ما باید یک دبیرخانه متمرکز داشته باشیم و موضوع کودک و سینما را به‌خوبی مورد ارزیابی قرار دهیم. تقریبا همه اصفهان را به‌عنوان شهری که جشنواره کودک را برگزار می‌کند، می‌شناسند. اما این‌که یک سال هست و سال دیگر نیست، جالب نیست. با تفاهم‌نامه‌ای که برای برگزاری این جشنواره منعقد شده است، امیدواریم این روند تداوم خود را حفظ کند.

او ابراز امیدواری کرد که دبیرخانه مرکزی جشنواره در اصفهان راه‌اندازی شود و افزود: به این ترتیب به‌راحتی کارها پیش می‌رود و هر سال جشنواره را با نشاط برگزار خواهیم کرد.

منبع: نشریه روزانه جشنواره کودک و نوجوان


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>