سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ تیر ۱۳۹۶ در ۱:۱۱ ب.ظ چاپ مطلب

دو مستند «طبرستانی‌ها» و «بنیان‌گذار محک» اکران می‌شود

tabarestani-mahak

دو فیلم مستند «طبرستانی‌ها» و «بنیان‌گذار محک» به کارگردانی محسن عبدالوهاب و تهیه‌کنندگی مجتبی میرتهماسب از ۲۴ تیرماه در گروه سینمایی هنر و تجربه آغاز می‌شود.

به گزارش سوره سینما، مستند «طبرستانی‌ها» درباره چند مهندس جوان است که سال‌ها پیش در اوج بحران‌های پس از انقلاب و جنگ و در دورانی که بسیاری از واحدهای صنعتی تعطیل می‌شدند، تصمیم گرفتند یک کارخانه فولادریزی تأسیس کنند. آن‌ها همچنان دوست و شریک یکدیگرند.

اردیبهشت‌ماه، تندیس و لوح افتخار بهترین فیلم بخش مستند جشنواره فیلم صنعتی به مجتبی میرتهماسب تهیه‌کننده «طبرستانی‌ها» تعلق گرفت.

مستند «بنیان‌گذار محک» درباره محک (مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان) شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین مؤسسه خیریه در حوزه‌ی درمان و سلامت کودکان ایران است. سعیده قدس در این فیلم از ایده و انگیزه‌هایش برای بنیان‌گذاری محک می‌گوید.

این دو فیلم مستند به صورت همزمان در یک سئانس از ۲۴ تیرماه در سینماهای گروه هنر و تجربه به روی پرده می رود. اکران مستند «شاعران زندگی» از فیلم‌های مستند کارستان نیز همچنان ادامه دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>