سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۶ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

سهم ١۵ درصدی فیلمسازان زن در جشنواره فیلم شهر

shahr women

بیش از ١٨٠ فیلمساز زن در بخش ملی ششمین جشنواره فیلم شهر حضور دارند و ١۵ درصد از متقاضیان این رویداد هنری را تشکیل می دهند.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر؛ از بین بیش از ١۶٠٠ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره در بخش ملی، حضور زنان فیلمساز رشد قابل توجهی داشته است و مجموع ١۵ درصد از متقاضیان را به خود اختصاص می دهد.

براساس این گزارش، در این دوره از جشنواره مجموعا بیش از ١٨٠ فیلمساز زن متقاضی حضور در بخش های سینمایی بلند، بلند داستانی، مستند بلند، مستند کوتاه و نیمه بلند، داستانی نیمه بلند و کوتاه، پویانمایی و محله هستند. این میزان از استقبال در بخش های داستانی نیمه بلند و کوتاه نمود بیشتری دارد و یک رکورد محسوب می شود.

در بین بخش مختلف، بخش داستانی نیمه بلند و کوتاه با حضور ۴٩ فیلمساز در صدر قرار دارد و دو بخش پویانمایی و محله نیز هرکدام شاهد حضور ٣٩ فیلمساز است. بخش مستند کوتاه و نیمه بلند با حضور ٣۶ فیلمساز، بخش سینمای بلند: ١٠ فیلمساز  و بخش بلند داستانی و مستند بلند نیز هر کدام شاهد حضور ٧ فیلمساز زن هستند.

پوران درخشنده/ زیر سقف دودی، نرگس آبیار/ نفس، تینا پاکروان/ نیمه شب اتفاق افتاد، نگار آذربایجانی/ فصل نرگس، منیر قیدی/ ویلایی‌ها،مرجان اشرفی زاده/ آبجی، سهیلا گلستانی / دو، رقیه توکلی/ مادری، غزاله سلطانی/ پرسه در حوالی شهر، بهنوش صادقی/ خانه دیگری، فاطمه ثقفی/ بیوگرافی، پگاه آهنگرانی/ مستند مردان ارباب جمشید و… از جمله فیلمسازان نام آشنای حاضر در ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر هستند.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به دبیری سید علی احمدی از ۹ تا ۱۴ مردادماه جاری در پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>