سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۲:۲۶ ب.ظ چاپ مطلب
ادامه تصویربرداری «سال‌های حادثه»/

زندگی شهید قرنی فیلم سینمایی می‌شود

sepahbod-gharani

فیلم سینمایی شهید سپهبد قرنی به کارگردانی سعید چاری ساخته می‌شود.

فیلم سینمایی شهید سپهبد قرنی به کارگردانی سعید چاری ساخته می‌شود.

سعید چاری کارگردان مجموعه تلویزیونی «سال‌های حادثه» درباره ادامه روند تولید این مجموعه به سوره سینما گفت: این مجموعه تلویزیونی برای شبکه تهران تولید می‌شود. احتمالا دو ماه آینده «سالهای حادثه» آماده پخش خواهد شد. این مجموعه پروانه ساخت یک سریال ده قسمتی را دریافت کرد ولی ما یک فیلم سینمایی به همین نام هم از آن بیرون آوردیم.

چاری اضافه کرد: خط اصلی برای تولید این سریال نامه‌ای بود که کودکی به امام (ره) نوشت و در آن نامه نوشته شده بود که من شما را دوست دارم و می‌خواهم شما را ببینم. امام هم در جواب فرموده بودند من هم همه بچه‌های ایران زمین را دوست دارم. به جماران بیا تا یکدیگر را ببینیم. «سالهای حادثه» یک شخصیت اصلی دارد که زندگی او را در سه فصل روایت می‌کنیم. قبل از انقلاب از سال ۴۲ تا ۵۷  بعد از انقلاب از ۵۷ تا ۶۸ و زمانی که دانشمند هسته‌ای می‌شود.

وی افزود: تم کودک را در سه فصل دنبال کرده‌ایم. فصل دوم این فیلم سال گذشته در جشنواره کودک به نمایش درآمد. قرار بود در جشنواره فجر هم شرکت کنیم اما نتوانستیم فیلم را به جشنواره برسانیم. در این سریال بازیگرانی مثل میرطاهر مظلومی، شراره رخام، مجید شهریاری و محمد آزادی در نقش امام (ره) جلوی دوربین رفته‌اند. فرشید نوابی رامسین کبریتی، حمید کاشانی در نقش مصطفی خمینی در آینده جلوی دوربین خواهند رفت.

چاری درباره نگارش فیلمنامه جدیدش گفت: بعد از اتمام سریال «سالهای حادثه» فیلم سینمایی بر اساس سپهبد قرنی خواهم ساخت. در حال حاضر مشغول تحقیق روی زندگی این شهید هستیم. فکر نمی‌کنم فیلمنامه این فیلم را خودم بنویسم بعد از مرحله تحقیق و پژوهش برای اینکه چه کسی فیلمنامه را بنویسد تصمیم خواهم گرفت. بخش‌هایی از زندگی شهید سپهبد قرنی را از قبل از انقلاب تا زمان ترورش به دست گروه فرقان را در این فیلم سینمایی روایت خواهیم کرد.