سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ تیر ۱۳۹۶ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

حبیب الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس درگذشت + زمان تشییع + پیام‌های تسلیت

kase-saz

حبیب الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس پس از تحمل یک دوره بیماری صبح امروز ۲۸ تیرماه درگذشت.

به گزارش سوره سینما، حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینمای ایران امروز صبح ۲۸ تیرماه ساعت هفت و نیم صبح در بیمارستان بقیه الله درگذشت. محسن کاسه ساز فرزند این تهیه کننده سینما درگذشت وی را تایید کرد.

روز گذشته فرزند این تهیه کننده سینما درباره وضعیت جسمانی کاسه ساز بیان کرده بود که سرطان در نقاط مختلف بدن پدرش پخش و پیش روی کرده و این روند باعث سکته مغزی و قلبی وی شده بود.

کاسه ساز تهیه کننده سینما چندی پیش به دلیل درمان بیماری سرطان در بیمارستان بستری شد و امروز در سن ۵۵ سالگی دار فانی را وداع گفت.

«اخراجی ها ۱»، «مزرعه پدری»، «کارناوال مرگ»، «پروانه ای در مه» و «ریسمان باز» از جمله فیلم هایی بودند که زنده یاد کاسه ساز تهیه کنندگی آن ها را در کارنامه کاری خود به ثبت رساند.

زمان تشییع

مراسم تشییع حبیب الله کاسه‌ساز جمعه ۳۰ تیر ماه راس ساعت ٩ صبح از مقابل ساختمان شماره ۲ خانه سینما واقع در خیابان وصال برگزار می‌شود.

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری

رئیس حوزه هنری به مناسبت درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه کننده سینمای دفاع مقدس، پیام تسلیتی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است:

«هنرمند متعهد و انقلابی، برادرمان حبیب‌الله کاسه‌ساز، داغ و حسرتی به دل‌ها نهاد؛ فقدان این تهیه‌کننده متعهد و سختکوشی که آثاری ماندگار در عرصه سینمای دفاع مقدس خلق کرد، برای فرهنگ و هنر ارزشی ایران اسلامی ضایعه‌ای دردناک است.

این‌جانب درگذشت این تهیه کننده و سینماگر ارجمند را به جامعه فرهنگی و هنری به‌ویژه اهالی سینما، خانواده مکرم و داغدار ایشان و عموم دوست‌داران و علاقه‌مندان تسلیت عرض می‌کنم و برای آن عزیز سفر کرده تنعم از خوان مغفرت‌ الهی را مسئلت دارم.»

پیام تسلیت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی، درگذشت حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما را تسلیت گفت. متن پیام سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

«انالله و اناالیه راجعون

خبر درگذشت تهیه کننده متعهد سینمای ایران، مرحوم حبیب الله کاسه ساز موجب تاسف و تاثر گردید.

آن مرحوم که در پی تحمل یک دوره سخت بیماری، جان به جان آفرین تسلیم کرد، در دوره حیات خود نقش قابل توجهی در تولید آثار سینمایی به ویژه در به تصویر کشیدن ارزش های دفاع مقدس ایفا نمود.

در آستانه سالروز شهادت رییس مذهب جعفری، حضرت امام صادق (ع) از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم غفران و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسالت دارم.»

پیام تسلیت رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری

محمد حمزه زاده رئیس سازمان سینمایی حوزه هنری با انتشار پیامی وداع حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده مخلص و پرتلاش سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

« بی تردید، حبیب سینمای ایران نامی است که در حافظه و تاریخ سینمای ایران و سینمای دفاع مقدس  ماندگار است. مردی تمام نشدنی برای تمام فصول مبارزه از صحنه های دفاع مقدس تا تصویر، روایت و بازسازی تاریخ آن و تا واپسین لحظات وذرات زندگی در مبارزه با بیماری سرطان.

سینماگری که با درک والا و هوشمندی سرشارش زمینه ساز تولید ده ها اثر ماندگار را در سینما و تلویزیون شد.  آثاری که هر کدام با نگاهی و باری از اندیشه در خدمت فرهنگ و کیان این مرز و بوم بوده اند.

بدرود مرد نام آشنا، کم حرف، نجیب، سربلند و بی ادعای سینمای ایران.»

پیام تسلیت رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری

محمد مهدی حیدریان در پیامی درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه‌کننده پیشکسوت و متعهد سینمای ایران را تسلیت گفت. متن پیام محمد مهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری به شرح زیر است:

«هنرمند سخت کوش، تهیه کننده سینمای ایران حبیب الله کاسه ساز پس از تحمل سختی های بسیار و مبارزه‌ای جانکاه، چهره درنقاب خاک کشید.

درگذشت هر عزیزی در این دنیای فانی تذکری است که برای همه ما یاداوری کند ،مرگ گریز ناپذیر و سرنوشت قطعی آدمی است و آنچه باقی است خداوند است .

ضمن عرض تسلیت ویژه به تهیه کنندگان سینمای ایران،برای بازماندگان آن مرحوم صبر و اجر و برای مرحوم کاسه ساز غفران و رحمت الهی مسالت می نمایم.

محمد مهدی حیدریان
رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری»

پیام تسلیت رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

عبدالعلی علی عسکری رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درگذشت حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده سینما را تسلیت گفت. در متن پیام تسلیت رییس سازمان صدا و سیما آمده است:

«بسمه تعالی

وَ یبقَی وَجْهُ رَبَّک ذوالجلالِ والاکرامِ

درگذشت حبیب الله کاسه ساز، هنرمند و تهیه کننده متعهد تلویزیون و سینما، موجب تاسف و تاثر گردید.

بدون شک، زندگی مرحوم کاسه ساز ترجمان یک عمر تلاش متعهدانه در راستای تولید و خلق آثار ارزشی در به تصویرکشیدن دوران دفاع مقدس و تبلیغ ایران سرافراز و نظام متعالی جمهوری اسلامی بود.

اینجانب فقدان این هنرمند انقلابی را به جامعه هنری کشور و خانواده معظم ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند تعالی برای آن زنده یاد رحمت واسعه و علو درجات مسئلت دارم.»

پیام تسلیت معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران

در پی درگذشت مرحوم حبیب الله کاسه ساز، دکتر میرباقری معاون سیما، هجرت این هنرمند صاحب اندیشه را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«با تأثر فراوان خبر درگذشت مرحوم حبیب‌الله کاسه‌ساز را دریافت کردم. ایشان از تهیه‌کنندگان صاحب فکر و جسور در خلق آثار نوین در تلویزیون و سینما بود. اثرگذاری وی در حلقه مدیریت هنری کشور و نیز تولیدات آثار مانا در سال‌های پس از انقلاب و دوران جنگ تحمیلی را می‌توان باقیات و صالحات زندگی پرفروغ آن مرحوم و چراغ راه دیگر همکاران در این عرصه دانست.

اینجانب مراتب تسلیت خود را خدمت خانواده و دوستان آن مرحوم ابراز می‌دارم و علو درجات ایشان را از درگاه حق مسئلت دارم.

مرتضی میرباقری ـ معاون سیمای جمهوری اسلامی ایران»

پیام تسلیت معاون ارزشیابی و نظارت سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری

ابراهیم داروغه زاده درگذشت حبیب الله کاسه‌ساز تهیه کننده سینما را تسلیت گفت.در این پیام آمده است: «درگذشت حبیب الله کاسه ساز تهیه کننده دلسوز سینمای ایران غمی گران است برای سینمای ایران،
بدون شک تلاش های این فیلمساز فقید در به تصویر کشیدن دوران دفاع مقدس و ایجاد شرایط مناسب برای فیلمسازی کارگردانان سینمای ایران در یادها خواهد ماند.

اینجانب با گرامیداشت یاد حبیب الله کاسه ساز، درگذشت این فیلمساز دغدغه مند را به خانواده وی و سینمای ایران تسلیت می گویم و از خدای متعال علو درجات را برای آن فرهیخته فقید خواستارم.»

پیام تسلیت مشاور ارشد سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری

علیرضا رضا داد در پیامی درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز» تهیه‌کننده و هنرمند سینمای ایران را تسلیت گفت. متن پیام علیرضا رضاداد به شرح زیر است:

«درگذشت فرهیخته گرامی تهیه کننده شایسته و از همراهان و یاران سینمای کشور خصوصا سینمای انقلاب و دفاع مقدس را به خانواده آن مرحوم و خانواده بزرگ سینمای ایران تسلیت می گویم .

همه ما در این غم شریک و اندوهگین از دست دادن اوئیم .

او که در همه سالهای عمر خود در غم و شادی سینما و سینماگران شریک و از هیچ تلاش و کوششی برای اعتلای سینمای کشور و یاری سینماگران فروگذار نکرد.

سینمای کشور آنقدر از او  آثار وخاطرات خوب و به یاد ماندنی دارد که هرگز فراموشش نخواهد کرد .

دلبستگی او به آرمانهای انقلاب و امام و تلاش مستمرش برای ثبت و نشر تاریخ پرافتخار انقلاب و دفاع مقدس از ویژگیهای بارز او بود.

او حتما با امام خود محشور خواهد شد و از آن جهان ابدی دعاگوی همه ما خواهد بود.

برای آن مرحوم آمرزش و برای خانواده محترم ایشان صبر و شکیبایی از درگاه ایزد متعال مسئلت خواهیم کرد.

علیرضا رضا داد
مشاور ارشد سازمان امور سینمایی»

پیام تسلیت مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی

علیرضا تابش در پیامی درگذشت «حبیب‌اله کاسه‌ساز» تهیه کننده و بازیگر فیلم‌های سینمای مقاومت را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«نام و یاد حبیب الله کاسه ساز با سینمای دفاع مقدس در سینمای ایران ماندگار است. زنده یاد «حبیب‌الله کاسه ساز» ازهنرمندان  متعهدی بود که برای اعتلای آرمان‌های  والای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تلاش کرد و با حضور مستمر و فعال خود در عرصه سینمای ایران به ویژه سینماى دفاع مقدس با تولید آثار ارزشمند، دِین خود را نسبت به این سرزمین ادا کرد. وی از پیشکسوتان شکل‌گیری و جریان سازی سینمای دفاع مقدس بود.

مصیبت فقدان این هنرمند متعهد را به عموم جامعه هنری، سینماگران، همسر و فرزندان ایشان و خانواده محترم کاسه‌ساز صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه ایزد متعال، رحمت واسعه برای آن مرحوم و صبر و اجر برای بازماندگان معزز خواستارم».

پیام تسلیت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درگذشت «حبیب‌الله کاسه‌ساز» تهیه‌کننده متعهد سینمای ایران را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

«مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درگذشت این هنرمند متعهد را به جامعه‌ی سینمای ایران و خانواده محترم زنده‌یاد کاسه‌ساز تسلیت گفته، برای آن مرحوم آمرزش روح و علو درجات الهی مسئلت می‌نماید.»

سوره سینما درگذشت حبیب الله کاسه‌ساز را به خانواده‌اش، هنرمندان و مردم تسلیت می‌گوید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>