سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مرداد ۱۳۹۶ در ۳:۳۰ ب.ظ چاپ مطلب

فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی «ترش و شیرین» منتشر شد

torsh-o-shirin

نخستین جشنواره روستایی با عنوان «ترش و شیرین» در سه رشته عکاسی، گرافیتی و چیدمان به صورت پایلوت در روستای سوکهریز از توابع استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش سوره سینما به نقل از روابط عمومی جشنواره؛ در راستای توسعه گردشگری روستایی و پیوند شهرنشینان با روستا (فرمانداری، بخشداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری وسازمان جهاد کشاورزی شهرستان خرمدره با همکاری دهیاری روستای سوکهریز و دانشگاه هنر تهران و دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران واحد تهران) در نظر دارند تا نخستین جشنواره روستایی با عنوان «ترش و شیرین» در سه رشته عکاسی، گرافیتی و چیدمان به صورت پایلوت در روستای سوکهریز از توابع استان زنجان برگزار نمایند.

این روستا به دلیل داشتن شرایط مناسب آب و هوایی، مراتع و باغات و محصولات غوره، انگور و کشمش و سایر محصولات مرتبط با آن در عالی ترین سطح و مهمتر از همه همکاری اهالی مشتاق از تاریخ ۱۶ تا ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ میزبان شرکت کنندگان و میهمانان جشنواره خواهد بود.

از اهداف این جشنواره می توان به گسترش توریسم روستایی،معرفی بهترین و با کیفیت ترین محصولات روستایی، ایجاد و توسعه کارآفرینی از طریق جذب سرمایه گذاری افراد خارج از روستا، افزایش شادی و نشاط مردم روستا و ایجاد انگیزه برای جوانان روستایی، حفظ، صرفه جویی و فرهنگسازی در زمینه منابع طبیعی اشاره کرد.

محورهای برگزاری این جشنواره اشاره در سه بخش  عکاسی، چیدمان و نقاشی گرافیتی (نقاشی دیواری)برگزار خواهد شد.در بخش عکاسی که  به صورت سراسری (کشوری) بوده و شرکت کنندگان در این بخش می توانند آثار خود را با موضوعات مرتبط با زیست روستایی، صرفه جویی در منابع آبی، توسعه کشاورزی و فرهنگ کار و تلاش مردم روستا به دبیرخانه ارسال نمایند. حداکثر تعداد عکس های ارسالی نباید از ۵ اثر بیشتر باشد.

در بخش چیدمان، شرکت کنندگان می توانند با توجه به فضا های بکر و منحصر به فرد روستا با استفاده از کم هزینه ترین امکانات، طرح هایی را جهت چیدمان درفضا های بازارائه نمایند. حداکثر طرح پیشنهادی هر فرد نباید از ۳ مورد بیشتر باشد.

برگزاری بخش نقاشی دیواری و گرافیتی به صورت استانی بوده و شرکت کنندگان در این بخش می توانندطرح های پیشنهادی خود را که مناسب فضای روستایی می باشد با موضوع زیبا سازی فضا های روستایی با تاکید بر نکات فرهنگی به دبیرخانه ارسال نمایند، حداکثر طرح ارسالی هر فرد نباید از ۳ مورد بیشتر باشد.

ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال طرح آثار، فقط از طریق کانال تلگرامی جشنواره به آدرس @TorshShirin96 یا ایمیل جشنواره به آدرس TorshoShirinFest96@gmail.com امکان پذیر است و انتخاب آثار در دو مرحله انجام خواهد شد:مرحله نخست: انتخاب ۱۰ اثر از میان کلیه آثار ارسالی به دبیرخانه برای حضور در محل جشنواره، مرحله دوم: انتخاب سه اثر برگزیده توسط هیئت داوران جشنواره از ۱۰اثر راه یافته .

از میان آثار منتخب، هیئت داوری ۳ اثر در هر بخش را برگزیده و به هر هنرمند، تندیس ترش و شیرین و لوح افتخار اعطا خواهد کرد.

اولین دوره جشنواره ترش و شیرین به دبیری محسن ناصری، هنرمند خرمدره ای برگزار می گردد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>