سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۰ ب.ظ چاپ مطلب

احمد طالبی‎نژاد: جوایز منتقدان در دنیا اهمیت بالایی دارد/ اعتقاد جامعه هنری به نگاه عالمانه منتقد

talebi-nezhad

منتقد قدیمی سینمای ایران با اشاره به اعتقاد جامعه هنری به نگاه عالمانه منتقد گفت: جوایز آکادمی منتقدان و ارزشگذاری آنها درباره فیلم‌ها و مخاطبان در دنیا اهمیت بالایی دارد.

به گزارش سوره سینما، احمد طالبی‌نژاد منتقد سینما در گفت‎وگو با ستاد خبری جشن یازدهم منتقدان، درباره اعتبار نظر منتقدان در سینما گفت: جوایز آکادمی منتقدان و ارزشگذاری آنها درباره فیلم‌ها و مخاطبان در دنیا اهمیت بالایی دارد، چرا که اعتقاد جامعه هنر به نگاه عالمانه منتقد نسبت در تأیید یا نفی فیلم‎های سینمایی است. با این دیدگاه، اگر جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران هم بر روالی که باید پیش برود، قطعا ثمره خوبی برای سینما خواهد داشت.

وی با اشاره به این موضوع که جشن منتقدان برآیند ارزش‎های تأیید شده آثار سینمایی در نظر منتقدان است و جشن بر این اساس به انتخاب آثار برتر می‎پردازد، گفت: وجود این رویکرد است که ارزش بالای جشن منتقدان نسبت به جشن‎ها و جشنواره‎های دیگر کشور را تأیید می‎کند.

طالبی‎نژاد در ادامه با اشاره به جایگاه جوایز و جشنواره‎ها در دنیا گفت: جایزه جشن خاصی را زیر سوال نمی‎برمغ اما در جهان هم اعتبار جایزه گلدن گلوب در مقایسه با جایزه اسکار متفاوت است و این نگاه‎ها در همه جا بر حسب معیارهای مهم نزد هنرمندان وجود دارد.

این منتقد و سینماگر در پایان یادآور شد: من سی سال و اندی پیش جشن منتقدان سینما را در سینما آزادی برگزار کردم و یک بار هم به اتفاق زنده‎یاد اینانلو مجری مراسم بودم. امیدوارم جشن منتقدان امسال با قضاوت درست آثار و به نحو عالی اجرا شود.

یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران اواخر مرداد ماه به دبیری جعفر گودرزی برگزار خواهد شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>