سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۷ خرداد ۱۳۹۲ در ۱۱:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب
سینماگران «هفت» را نقد می‌کنند/

احمدی: گبرلو هر طور باشد دوستش دارم/ دیگر به «هفت» نمی‌روم

mehran-ahmadi

بازیگر فیلم «روز روشن» تاکید کرد اجرای محمود گبرلو را دوست دارد هرچند انتقادهایی به برنامه دارد.

بازیگر فیلم «روز روشن» تاکید کرد اجرای محمود گبرلو را دوست دارد هرچند انتقادهایی به برنامه دارد.

مهران احمدی بازیگر سینما و تلویزیون درباره ارزیابی‌اش از برنامه سینمایی «هفت» به سوره سینما گفت: این برنامه می‌تواند تأثیرگذار باشد. اما اخیرا جنبه‌های معنوی سینما را مد نظر قرار داده است و تمرکز بیش از اندازه روی این مقوله دارد. نشست‌ها و جلسات درباره معنویت در سینما و موضوعاتی از این دست در برنامه «هفت» زیاد شده است.

بازیگر «سیزده، پنجاه و نه» اضافه کرد: این خیلی خوب است. اصلا بد نیست. اما زیادی درونی شده است. به هر حال سینما یک شکل بیرونی، سرگرم کننده، تجاری و اقتصادی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. مشکل اصلی سینمای ما این است که در معنا گم شده‌ایم و مدام می‌خواهیم همه چیز را معنایی و معناگرا کنیم.

احمدی گفت: همه اهالی سینما از طیف‌های مختلف با سلایق و اندیشه و رویکردهای متفاوت باید برای حضور در این برنامه رغبت داشته باشند. چنین تنوعی در مهمانان «هفت» هم جذابیت برنامه و هم تعداد مخاطبان برنامه را بیشتر می‌کند.

این بازیگر افزود: به هر حال «هفت» برنامه بدی نیست. من به بهانه‌های متفاوت به این برنامه دعوت شده‌ام. هم جیرانی و هم گبرلو آدم‌های حرفه‌ای‌اند. سینما را می‌فهمند. وجود این برنامه در سینما ضروری است. اهل تملق نیستم ولی چون گبرلو را خیلی دوست دارم هر طوری اجرا کند باز دوستش دارم. شاید دیگر به «هفت» نروم ولی همیشه برای محمود گبرلو احترام ویژه‌ قائل هستم و دوستش دارم.

بازیگر فیلم «هیچ» درباره قسمت نقد در این برنامه گفت: شکل قبلی نقد در این برنامه مورد انتقاد بود. تعجب می‌کنم که مسعود فراستی در عین باسوادی از فیلم‌هایی خوشش می‌آید که بیشتر به درد هو کشیدن می‌خورند تا دوست داشتن. وجود منتقدین با سلایق مختلف و آشنا به اصول حرفه‌ای نقد در این برنامه لازم است.

مهران احمدی گفت: شاید بخشی از مشکلات این برنامه به فرمایشی بودنش برمی‌گردد. هیچگاه حضور فرمایشی در سینما را نفهمیدم و همیشه با آن سر جنگ دارم. نمی‌فهمم که دولت پولی به کارگردان بدهد تا برایش فیلم بسازد. وظیفه دولت این چیزها نیست. دولت باید فیلمساز را حمایت کند و به او اجازه دهد اندیشه‌اش را بسازد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>